رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اخیراً همزمان با حواشی که در فضای مجازی درباره او منتشر شده بود، برکنار شد و عبدالرضا علی‌پناه جایگزین وی شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 22 July 2023

رضا ثقفی مدیرکل ارشاد گیلان کیست؟

رضا ثقتی در اذر ماه سال ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت ابراهیم رییسی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان انتخاب شد. او جایگزین فیروز فاضلی شده بود که بیش از هفت سال و نیم این مسئولیت را عهده‌دار بوده است. اما حالا در کمتر از دو به گزارش گیل خبر از این سمت برکنار شده است. کسی که این روزها درباره او در شبکه‌های اجتماعی حواشی زیادی ایجاد شده است. گیل خبر دلیل این برکناری را «حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر» عنوان کرده است. 

علت برکناری رضا ثقتی مدیر ارشاد گیلان

این روزها در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از او در حال دست به دست شدن است که حواشی زیادی را ایجاد کرده است. البته مشخص نیست دلیل این برکناری چه بوده است. اما در روزهای اخیر محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: « چند مدیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه را به خاطر جدی نبودن در اجرای قانون حجاب برکنار کردم.»

این درحالی است که از اواخر خرداد ماه امسال رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ایجاد قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله‌محور خبر داده بود. او در جمع خبرنگاران گفته بود: «یکی از ناهنجاری‌های شهری که دغدغه‌مندان را نگران کرده بحث زیر سوال رفتن حجاب و عفاف در جامعه است. معتقدیم مساله حجاب و تقویت زیست عفیفانه باید توسط مردم راهبری، مدیریت، پشتیبانی شده و ارتقا یابد.» او تاکید کرده بود که مدیران کانون‌های مساجد مسئول برنامه‌های فرهنگی درباره حجاب از جمله انجام تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس، کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های گفتمان محور و رویکردهای چهره به چهره هستند. هرچه هست رضا ثقفی این روزها در زمینه حجاب فعال بوده است و بعید به نظر می‌رسد که مشمول برکناری‌های مورد اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته باشد. ضمناً همزمانی این برکناری با شایعاتی که درباره او در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گمانه‌هایی درباره مرتبط بودن‌شان ایجاد کرده است.

سمت‌های رضا ثقتی 

جالب اینکه درحالی او در کمتر از دو سال از سمت خود برکنار شده است که بیش از ۱۹ سال سابقه فعالیت در سمت‌های مختلف مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد در استان گیلان بر عهده داشته است. مهم‌ترین سمت او ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به مدت چهار سال بوده است. او علاوه بر این سمت ۶ سال به عنوان مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز فعالیت کرده است. او بارها رویدادهای فرهنگی را در استان گیلان برگزار کرده است. او دبیر بزرگداشت هفته کتاب در رشت در سال ۱۳۸۲ بوده است. در همین سال او موسس و سردبیر نشریه قلم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان نیز بوده است. 

به گزارش رویداد۲۴ او دبیری مراسم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۷، بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در سال ۹۹، نخستین جشنواره همزمانی فیلم فجر در گیلان و چندین دوره همزمانی جشنواره‌های فیلم مقاومت، فیلم کودک و نوجوان، فیلم حقیقت و… را بر عهده داشت.

رضا ثقفی مدیرکل ارشاد گیلان کیست؟

البته رضا ثقتی در امور ایثارگران و خاتم‌الانبیا نیز سمت‌های فرهنگی بر عهده داشته است که از این جمله می‌توان به مسئولیت امور ایثارگران اداره‌کل به مدت سه سال، مدیریت مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت به مدت سه سال و مدیریت صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان به مدت سه سال اشاره کرد.

جوایز رضا ثقتی

کسب عنوان جوان نمونه استان گیلان در سال ۱۳۸۹، عضو هیئت رئیسه جبهه فرهنگی گیلان در سال ۱۳۹۳، موسس و مدیرعامل حسینیه هنر رشت در سال ۱۳۹۷، موسس و رئیس هفته فرهنگ و هنر رشت در سال ۱۳۹۳، عضو هیئت موسس نخستین ارکستر سمفونی گیلان و اجرای ماندگار سمفونی انقلاب در سال ۱۳۹۷ در رزومه اوست.

رضا ثقتی کیست؟ 

رضا ثقتی متولد ۱۳۵۷ رشت، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، عضو دائم انجمن علمی مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ایران و از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
جوان نمونه استان گیلان در سال هشتاد و نه دیگه اخرشه نمونه حیف اون استان گیلان با اونهمه جوان باهوش و متخصصش که این لواط کار جوان نمونه شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار