مدیرکل محیط‌زیست گلستان بر لزوم از بین رفتن گسست بین رسانه و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: باید از روند مدیر محوری و فردمحوری در اطلاع‌رسانی خارج شویم.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱ 03 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایسنا، محمدرضا کنعانی عصر امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در گلستان و گفت وگو با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان، ضمن تبریک سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: اهمیت خبر و اطلاع رسانی تا حدی مهم است که در مجموعه محیط‌زیست استان برای طی روند صحیح اطلاع رسانی، تصمیم بر تشکیل «شورای اطلاع‌رسانی» گرفته ایم.

وی با بیان اینکه حوزه محیط‌زیست همه‌جانبه است و هر اقدامی پیوست محیط‌زیستی دارد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در زیرمجموعه این شورا، روایت اول استان را بسازیم و اگر این رویه محقق نشود، برای اصلاح موضوع و رفع یک رویداد و جریان‌سازی غلط باید هزینه‌هایی زیادی پرداخت کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست گلستان، «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان را شخصیت محیط‌زیستی دانست و خاطرنشان کرد: باید گسست موجود بین رسانه و دستگاه‌های اجرایی را از بین ببریم تا اطلاع‌رسانی صحیح و از مسیر درست انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا در حوزه محیط‌زیستی «قرارگاه خبری» ایجاد شود، اضافه کرد: باید از هر مجموعه خبرگزاری و رسانه‌ها یک نفر معرفی شود تا ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، این افراد در حوزه ۱۰ موضوع محوری محیط‌زیست مطالبه‌گری کنند.

هم‌صدایی نیاز جامعه کنونی کشور

کنعانی هم‌صدایی را یکی از مهمترین نیازهای جامعه کنونی کشور برشمرد و تصریح کرد: انتشار اخبار از منابع موثق، اصلی‌ترین مسیر رفع شائبه‌ها بوده و باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا نقاط ضعف مرتفع و قوت تقویت گردد.

وی بر لزوم خارج کردن مدیر محوری، شخص‌ محوری و فرد محوری از روند اطلاع‌رسانی ها اشاره و عنوان کرد: محیط زیست باید توسعه پایدار استان را رقم بزند و در همین زمینه ۹۶ درصد استعلام های ورودی به محیط‌زیست گلستان جواب مثبت گرفته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در تیررس جنگ همه جانبه ترکیبی دشمنان قرار گرفته‌ایم و قطعاً حفظ نظام از حفظ محیط‌زیست برای مجموعه مهم‌تر بوده و برای رونق اقتصادی کشور در صدور مجوزها نهایت تعامل را داشته ایم، ادامه داد: مدیران از رسانه به عنوان ابزار دیده شدن و تبلیعات شخصی استفاده می کنند که باید از این مسأله پرهیز کنند، زیرا همه دغدغه‌های اجتماعی مهم بوده و در تعامل با هم می توان از این شرایط خارج شد.

به دوران روایتگری خبری رسیده‌ایم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که باید بیشتر به روایت‌گری بپردازیم، بیان کرد: در دوره مذکور موتور محرکه کار و تلاش در استان با سرعت هر چه تمام تر به حرکت درآمده است.

مهدی باقریان با تأکید بر اینکه باید اقدامات انجام شده را به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کرد، افزود: در شرایطی قرار داریم که باید علت‌یابی کنیم و ببینیم چرا آنگونه که باید و شاید اقدامات اصولی و قانونی خلیج گرگان، پتروشیمی، تله‌کابین و دیگر اتفاقات با شدت جریان سازی زمان وارد شدن هجمه‌ها، پس از علاج بخشی منعکس نمی‌شود.

برچسب ها: گلستان ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار