سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست برابر تیم النصر توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 20 September 2023

 یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  بعد از شکست ۲ بر صفر مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری گفت: بازی تحت تاثیر اتفاقات خیلی بد برای ما بود. اولش مصدومیت مهدی ترابی بود و بعد هم اخراج سرلک و بعد از آن هم گل اولی که خوردیم که یک گل به خودی بود که می‌توانست صحنه گل نباشد.  

یک اخراج بچگانه کار دستمان داد و بازنده شدیم

او  افزود: با تیم باکیفیتی بازی داشتیم، اما اگر حداقل یکی از این اتفاقات نمی‌افتاد و مخصوصا این که اگر ۱۰ نفره نمی‌شدیم، چنین نتیجه‌ای به دست نمی‌آمد. نیمه دوم بازی را خوب شروع کردیم، اما یک اخراج بچگانه کار دستمان داد و بازنده شدیم. به تیم خوب النصر تبریک می‌گویم. چنین بازی‌های بزرگی باعث می‌شود که نقاط ضعف‌مان را بیشتر پیدا کنیم و بتوانیم برای بازی‌های بعد قوی‌تر شویم. گفتم؛ اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، این نتیجه به دست نمی‌آمد.

باید ریکاوری ذهنی خوبی داشته باشیم

گل محمدی تصریح کرد: زمین بازی هم آن قدر خراب بود که هر ۲ تیم را تحت تأثیر خودش قرار داده بود و آن کیفیتی که بازی باید داشته باشد، نداشت. وقتی ۲ تیم فنی مقابل هم قرار می‌گیرند، انتظار این که بازی قشنگ‌تری از ۲ تیم ببینیم در این زمین برآورده نشد. متأسفانه نتیجه را در نهایت واگذار کردیم، اما آنچه مهم است این است که بتوانیم هم ریکاوری ذهنی خوب داشته باشیم و هم ریکاوری بدنی و خودمان را برای بازی بعد آماده کنیم.

تمام ذهنمان برای خنثی کردن رونالدو نبود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره  این که به نظر می‌آمد شما در نیمه اول به دنبال کنترل میدان هستید تا در نیمه دوم برنامه خود را پیدا کنید و آیا اخراج سرلک به خاطر هیجان بازی بود یا این که می‌خواستید رونالدو را مهار کنید، اظهار کرد: رونالدو یکی از بازیکنان خوبشان بود و بازیکنان خوب و تاثیرگذار دیگری هم داشتند و در فاز حمله بازیکنان خطرناکی داشتند. اما این گونه نبود که تمام ذهنمان برای خنثی کردن رونالدو باشد. بازیکنانی داشتند که هر لحظه خطرناک بودند.

او  درباره این که به نظر می‌رسید این نتیجه به خاطر وضعیتی بود که باشگاه پرسپولیس قبل از بازی رقم زده بود و همه چیز تحت تاثیر حضور رونالدو قرار داشت، گفت: در مصاحبه قبلی هم گفتم رونالدو یک بازیکن افسانه‌ای و از نوادر فوتبال است.

برای برد به زمین رفته بودیم که این اتفاق افتاد

گل محمدی تصریح  کرد: هافبک‌های کناری و گوش‌های این تیم و هافبک وسط‌شان بازیکنان واقعا با کیفیتی هستند و هر لحظه خطرناک بودند. این که بازی در نیمه اول صفر بر صفر شد نتیجه خوبی بود. بازی سنگینی برای بازیکنان بود، اما نیمه دوم را خوب شروع کردیم. صحبتی هم در رختکن بین خودمان شده بود، فقط می‌خواستیم برنده بازی شویم. برای برد رفته بودیم که این اتفاق متاسفانه افتاد و کار را خیلی سخت کرد و نتوانستیم نتیجه‌ای که می‌خواستیم به دست بیاوریم.

در مورد استقبال از رونالدو، باید مثبت فکر کنیم

او درباره این که اتفاقات قبل از بازی و این که همه چیز معطوف به رونالدو شده بود و شما و بازیکنانتان تنها ماندید، گفت: شکی نیست که رونالدو بازیکن بزرگی است، استقبالی هم که از رونالدو شد نشان‌دهنده عشق و علاقه جوانان ایرانی نسبت به فوتبال و خصوصا شخص رونالدو است. نمی‌خواهم در مورد استقبالی که شد زیاد منفی فکر کنم. اگر روی قسمت دیگر قضیه را نگاه کنیم که جوانان ما انگیزه بیشتری پیدا کنند و یا این که به فوتبال علاقه‌مند شوند و استعدادهای‌شان کشف شود، به نظرم اتفاق خوبی است و باید از حضور رونالدو در کشورمان و شهرمان به شکلی استفاده کنیم و به شکلی به آن نگاه کنیم که نگاه مثبت باشد. جوانان ما لایق امکانات خیلی بهتری هستند و فوتبال ما سزاوار بهترین‌هاست. بازیکنان و فوتبال ما سزاوار این هستند که امکانات بهتری داشته باشند.

این بازی‌های بزرگ تلنگری به مسئولان تصمیم گیر در فوتبال است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: این ورزشگاه یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران بود، اما امروز به چه روزی افتاده است. این گونه بازی‌های بزرگ نقاط ضعف‌مان را نشان می‌دهد شاید تلنگری به مسئولان باشد. تلنگری که به مسئولان تصمیم‌گیر در مورد فوتبال ما هستند و امیدوارم به خودشان بیایند و بدانند که چقدر ما در بخش سخت‌افزاری ضعیف هستیم. در بحث ساختار فوتبال کشورمان مشکلات زیادی داریم و امیدوارم این مشکلات برطرف شود. البته صحبتی که  وزیر ورزش  در مورد ساخت ورزشگاه جدید داشت، صحبت و حرفش هم می‌تواند یک شروع خوب باشد که بتوانیم از فوتبال و کشورمان  آبروداری کنیم. امیدوارم صحبت‌هایی که کرد عملی شود. امیدوارم اراده‌ای باشد برای این که ورزشگاهی آبرومند برای مردم و فوتبال خوب داشته باشیم.

گل محمدی در مورد این که چرا پرسپولیس در نیمه اول خوب نبود و فقط چهل و  چند پاس بهم دادند، گفت: ما مقابل یک تیم معمولی بازی نداشتیم. النصر یکی از اصلی‌ترین مدعیان فوتبال در آسیاست. فوق ستاره‌های خیلی خوبی دارد و انتظاری که ما با این شرایط و امکاناتی که داریم این است که بیاییم مقابل این تیم‌ها خودمان را برنده ببینیم، هر چند که بازی در خانه خودمان بود، انتظار زیاد درستی نیست. اتفاقاتی افتاد که کار را سخت کرد. این اتفاقات اگر برای هر تیمی و اگر تیم حریف می‌افتاد، ما برنده بازی بودیم، ولی مقابل یک تیم باکیفیت و بازیکنان فوق‌العاده بازی کردیم. تیمی که سه روز پیش بازی کرده است. خیلی‌ها فکر می‌کردند این تیم خسته است، در سفر بوده‌اند و ریکاوری خوبی انجام نداده‌اند، اما دیدید بازیکنانی که در بازی قبلی بازی کرده بودند، ۹۰ دقیقه در این بازی هم بازی کردند که نشان‌دهنده کیفیت بالای تیم است و مدعی اصلی قهرمانی است.

او درباره این که انگار پرسپولیس برای آسیا خوب آماده نشده بود و بعضی از بازیکنان این تیم در حد بازی‌های لیگ آسیا نیستند، اظهار کرد: منظور شما این است که تیم ما آماده این بازی نبود؟ ما با توجه به امکانات و شرایط‌مان و وضعیتی که داریم، سعی کردیم خودمان را آماده این بازی کنیم. نمی‌گویم توانمان همین بود. خیلی دوست داشتم روی یک زمین خوب بازی می‌کردیم و این اتفاقات برایمان نمی‌افتاد که قطعا نتیجه چیز دیگری می‌شد. در هر صورت تصمیماتی که برای فوتبال ما گرفته شده است و محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کند و باشگاه‌هایی که در آسیا هستند و حتی باشگاه‌هایی که در لیگ هستند، این محدودیت‌ها کار را برای مربیان و باشگاه‌ها سخت می‌کند و یکسری مشکلات دیگر هم هست که نمی‌شود کوتاه در موردش صحبت کرد، اما بازیکنان ما تلاش خود را کردند، اما امروز روزی نبود که بتوانیم برنده شویم که به خاطر حوادثی بود که در جریان بازی رخ داد.

 اتفاقی که برای ترابی افتاد، شوک منفی به تیم بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وضعیت مصدومیت مهدی ترابی و همچنین قرار بوده قبل از بازی به بازیکنان، باشگاه پرداختی داشته باشد، گفت: ترابی یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ماست و این اتفاقی که برایش افتاد شوک منفی به تیم بود، آن هم در شروع بازی، در دقیقه ۴ و ۵. نمی‌دانم مصدومیت‌اش تا چه اندازه است. فکر می‌کنم حداقل یک هفته کار دارد تا دوباره تمریناتش را شروع کند. در مورد مسائل مالی هم اینجا جایی نیست که بخواهیم در موردش صحبت کنیم و سعی می‌کنیم که برخی چیز‌ها را عنوان نکنیم. با توجه به شرایط کنفرانس و بازی‌های آسیایی.  

گل محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار