احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز از از محل دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی استان بوشهر بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 05 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در جریان سفر به استان بوشهر به همراه جمعی از مسؤولان ارشد استانی از جزیره فارسی محل دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط دلاوران نیروی دریایی سپاه بازدید کرد.
جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است که حد فاصل مرز بین ایران و عربستان بوده و از نظر موقعیت بسیار حائز اهمیت است. نزدیک‌ترین جزیره به این مکان، جزیره عربی است که گستردگی آن از فارسی کمتر است. جزیره فارسی دورترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب شده است.

در این جزیره تأسیسات نظامی نیروی دریایی ارتش حضور فعال و مقتدرانه دارند. پرچم ایران همواره در دورترین نقطه سرزمینی ایران در اهتزاز است.

این جزیره زیر نظر استانداری بوشهر اداره می‌شود و از نظر منابع نفتی غنی است و هم‌اکنون در اطراف این جزیره چاه‌های نفت و علی‌الخصوص گاز کشف شده و در حال بهره‌برداری هستند. تاسیسات هواشناسی این جزیره کمک شایانی به بخش کشتیرانی در خلیج فارس را دارد.

جزیره فارسی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری خاک ایران یعنی جنوب غربی جزیره خارک قرارگرفته و محل دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه در ۲۲ دی‌ماه سال ۹۴ است.

به گزارش فارس، وزیر کشور پس از این بازدید به شهرستان دشتی خواهد رفت. بازدید از برخی شرکت‌های صنعتی در این شهرستان و نیز بازدید از طرح نهضت ملی مسکن و همچنین سخنرانی در آئین گرامیداشت شهدای خلیج فارس (شهید نادر مهدوی) از دیگر برنامه‌های وحیدی در این شهرستان است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار