دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: یکی از راهکارهای موثر در کاهش جرائم و تخلفات افزایش اطلاعات و آگاهی‌های عمومی با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 15 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی، صبح امروز در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که در سالن جلسات دادگستری اردبیل برگزار شد، با بیان لزوم پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از راهکار‌های موثر در کاهش جرائم و تخلفات افزایش اطلاعات و آگاهی‌های عمومی با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی است که در این خصوص ضروری است نهاد‌های متولی برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمری برای همه اقشار مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم از اولویت‌ها و رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی است، افزود: با هر گونه اخلال در نظم و آرامش شهروندان مطابق با قانون به جد برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در خصوص کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز بیان کرد: بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص تشکیل و در اختیار نهاد‌های نظامی و امنیتی قرار گرفته است که از این طریق تمام اقدامات و تحرکات آنان دائما در رصد قرار گرفته و با کوچک‌ترین تحرکات غیرقانونی توسط مراجع قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی در خصوص مجرمان حرفه‌ای سابقه‌دار زندانی گفت: هرچند دستگاه قضایی در خصوص برخی از زندانیان از جمله زندانیان جرائم مالی و غیر عمد با رأفت اسلامی برخورد می‌کند لیکن در خصوص مجرمان سابقه‌دار برخورد‌های سخت‌گیرانه‌ای داشته و هیچ‌گونه تسهیلات زندان از جمله مرخصی به این افراد داده نمی‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار