رئیس کل دادگستری خوزستان از صدور گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی در راستای اصلاح مجرمان از طریق فعالیت‌های حرفه آموزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 20 November 2023

تابناک خوزستان: علی دهقانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ساماندهی زندانیان خوزستان با بیان اینکه برخی از مسائل امنیتی استان باید در بستر توسعه اقتصادی حل شود، گفت: هنجار پذیر کردن و ایجاد اشتغال برای زندانیان در راستای کسب درآمد پایدار از مصادیق مهم این کار محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان برای فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان، گفت: از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی و… شرکت کردند که پس از اخذ آزمون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی با بیان اینکه ارتقای وضعیت نگهداری، اصلاح و بازپروری زندانیان به صورت مستمر در سطح استان رصد و پایش می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع فضای کارگاهی برای اشتغال درون زندان زندانیان احداث که بعضی از پروژه‌ها افتتاح شد و تعدادی تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دهقانی گفت: در راستای حمایت از کسب درآمد پایدار زندانیان با اقدامات انجام شده، تعداد زندانیانی که با حضور در کارگاه‌ها یا اشتغال نشسته حقوق در یافت می‌کنند از ۹۳۲ نفر در فرودین ماه امسال به یک هزار و ۹۲۱ نفر (رشد ۱۰۶ درصدی) در آبان ماه رسیده است.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار