رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان از آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات موقوفه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 25 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، علی ذوالقدری، رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان با پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال بابت جرایم غیرعمد به شاکیان یک پرونده از محل اجرای نیات خیرات و مبرات موقوفه قیدار نبی (ع) خدابنده که منجر به جلب رضایت شاکیان شد یک نفر زندانی آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت و تعداد زندانیانی که از محل عواید این موقوفه آزاد شده‌اند به ۶ نفر رسید

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان گفت: شهر قیدار که در زمان ایلخانان مغول روستایی کوچک بود توسط غازان خان به کابین بلغان خاتون همسرش درآمد و این بانو نیز به‌خاطر نیک‌اندیشی و طبع بلند خود این روستا را وقف بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و مساعدت به طلاب علوم دینی کمک به فقرا و انجام امور خیر کرد.

وی با بیان اینکه اکنون باتوجه‌به تبدیل قیدار به شهر کلیه املاک مسکونی و تجاری و اداری مستاجر موقوفه محسوب می‌شوند و اجاره سالیانه پرداخت می‌کنند، افزود: در نیات این موقوفه صرف و خرج شده و بخشی از آن نیز بابت توسعه و سرمایه‌گذاری در همین موقوفه مصرف می‌شود.

ذوالقدر ادامه داد: در طی دو تا سه سال اخیر مبلغ ۳۶ میلیارد تومان بابت طرح توسعه بقعه تماماً از محل درآمد‌های موقوفه هزینه شد که امسال شاهد افتتاح بخش بزرگی از آن با حضور استاندار محترم بودیم و همچنان اقدامات تکمیلی و رفع نواقصات بهسازی بقعه همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده زنجان ادامه داد: البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که میزان دریافت اجازه سالیانه اوقاف بسیار کمتر از عرف بازار است که این تخفیف با اذن نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و درنظرگرفتن مصلحت عمومی و رفاه حال مردم در این شهرستان به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی گفت: موقوفه قیدار نبی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موقوفه استان زنجان است که بیش از ۱۵ هزار رقبه دارد و همه عواید این موقوفه در خود شهرستان خدابنده زنجان در نیات موقوفه هزینه می‌شود.

به گفته ذوالقدر حفظ و نگهداری موقوفات، توسعه و ارتقای موقوفات و اجرای نیات واقفین خیراندیش سه وظیفه اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار