رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: 172 زندانی جرایم مالی از زندان‌های این استان از ابتدای سال 1402 تا دهم آذر ماه آزاد شده اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 02 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، جت‌الاسلام علی فرجی‌برحق، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند این ستاد در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۲ محکوم مالی غیرعمد با کمک خیرین، گذشت شکات، ارائه تسهیلات و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: مجموع بدهی این تعداد محکوم آزاده شده بیش از ۸۵ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۷ میلیارد تومان شکات از حق خود گذشت کردند که این اقدام ارزشمند خود مصداق کمک خیرین در این کار پسندیده است.

وی با بیان اینکه فراهم‌کردن زمینه اشتغال زندانیان حتی بعد از آزادی از زندان در تأمین مایحتاج زندگی آن‌ها کمک خواهد کرد، گفت: همچنین این امر در عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان نیز موثر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تأکید بر این که دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حرفه‌های مختلف در زندان از جمله فرش‌بافی و ... زمینه ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای زندانیان فراهم خواهد کرد.

فرجی برحق با اشاره به پیشنهاد اعضای ستاد دیه استان مبنی بر بازدید ماهانه اعضا از یک واحد تولیدی اظهار کرد: این کار ضمن تبیین حساسیت موضوع کمک به زندانیان جرایم مالی به مدیران واحد‌های تولیدی، فرصت مناسبی برای مشارکت واحد‌های تولیدی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی است، که این امر هم موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه تعداد ۳۵ فقره پرونده زندانیان واجد شرایط کمک مالی مورد بررسی و تصمیمات لازم برای مساعدت و ارائه تسهیلات اتخاذ شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار