رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی 63 طرح جهادی با عنوان «طلیعه امید» در مناطق محروم استان برای ارائه خدمات قضایی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در مراسم آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اظهارداشت: حاج قاسم سلیمانی یک خیر کثیر است که توسعه می‌یابد و جبهه مقاومت و تفکر این شهید گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر فلسطینیان در گذشته با سنگ مقاومت می‌کردند امروز با موشک جواب صهیونیست را می‌دهند، تصریح کرد: امروز مردم مظلوم دنیا یاد گرفته اند که چگونه باید در مقابل استکبار بایستند و این تفکر را از امام، رهبر و فرزندان این نظام و افرادی همچون حاج قاسم آموخته اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «حاج قاسم در زمان حیات و زنده بودنشان استکبار را شکست دادند و خاری در چشم دشمن شدند، اما شهادت و خون حاج قاسم به مراتب قوی‌تر از خود حاج قاسم عمل خواهد کرد»، گفت: تفکر، عقاید و راه حاج قاسم در حال گسترش در دنیا است.

وی با اشاره به آزادسازی زندانیان غیرعمد در استان به همت بسیج حقوق دانان، سازمان زندان ها، دادگستری کل و انجمن حمایت از زندانیان و پشتوانه خیران در سال گذشته و امسال افزود: خوشبختانه آمار خوبی در این زمینه در استان رقم خورده است.

موحدی راد با بیان اینکه با مرخصی برخی از زندانیان خواهر نیز به مناسبت روز زن موافقت شده است، بیان کرد: همچنین با کمک ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان، بسیج حقوق دانان و خیران به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عدد ۶۳ مبنا قرار گرفت و ۶۳ زندانی غیرعمد آزاد شدند.

وی ادامه داد: همچنین از طریق نهاد‌های ارفاقی مانند استفاده از پابند الکترونیک و آزادی مشروط و یا تعلیق اجرای مجازات ۶۳ زندانی آزاد استان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بازدید از ۶۳ خانواده زندانی استان و توزیع بسته‌های معیشتی در بین آن‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از زندانیان غیربومی هستند و رفت و آمد خانواده هایشان مشکل است ۶۳ زندانی زمینه انتقال آن‌ها به شهر و منطقه خودشان فراهم شد.

موحدی راد به طرحی که در دادگستری استان برنامه ریزی شده و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم تحت عنوان «طلیعه امید» در روستا‌ها و نقاط محروم مرزی استان برای ارائه خدمات قضایی اجرا می‌شود اشاره داشت و گفت: در راستای این برنامه ۶۳ طرح جهادی در مناطق محروم استان برای ارائه خدمات قضایی اجرا می‌شود.

وی از اهدای ۶۳ بسته فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ مقاومت و ایثار در بین خانواده‌های زندانیان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند مانع بزرگ و محکمی برای دچار شدن به آسیب‌های اجتماعی این گونه خانواده‌ها باشد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار