کشاورزان استان اصفهان کشت قراردادی ۳۸ هزار هکتار گندم را در سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی ثبت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 27 January 2024

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، وسعت کشت گندم آبی و دیم را در حدود ۶۸ هزار هکتار مزرعه گندم این استان بیان کرد و گفت: تاکنون حدود ۳۸۰۰۰ هکتار از این میزان مساحت مزرعه گندم از کشاورزان استان اصفهان در قالب ۱۱۶۰۰ قرارداد در سامانه کشت قرار دادی ثبت شده است.
محسن ضیائی افزود: تاکنون حدود ۵۶ درصد از وسعت برآورد شده کشت گندم استان در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که حدود ۱۵۸۰۰ هکتار از این میزان از طریق اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان و ۲۲۲۰۰ هکتار دیگر هم از طریق سازمان تعاون روستایی استان اصفهان دراین سامانه ثبت شده است.
وی گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی سه دستگاه متولی کشت قرار دادی هستند که شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه ثبت قرار دادی محصول جو و ادارات غله هم با همکاری سازمان تعاون روستایی متولی ثبت قراردادی محصولات گندم و دانه‌های روغنی هستند.
محسن ضیائی برخورداری از ۲۰ درصدی تخفیف بیمه محصولات وتامین ۱۵۰ هزارتومان هزینه حمل هر تن محصول گندم را از جمله مزایای ثبت کشت قراردادی گندم در سامانه هوشمند برشمرد وافزود: همچنین کشاورزان می‌توانند برای عقد کشت قراردادی و بروزرسانی اطلاعات در سامانه پهنه بندی و نصب برنامه به مراکز خدمات کشاورزی استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار