مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از تحقق مطالبه 12 ساله مردم خوسف برای اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرستان که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی است خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 04 February 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای این مجموعه برای دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: فاضلاب خوسف از طرح های مهم استان است که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می شود و شامل ۳ کیلومتر خط انتقال، ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب است که در بخش اول آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی از بهره برداری از ۳۶ پروژه و کلنگ زنی ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر به عنوان دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ پروژه افتتاح شده در بخش آب و یک پروژه در بخش فاضلاب است.

شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز

دوستی از شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود بر اساس مصارف، ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به برنامه های پیش بینی تنش آبی برای تابستان پیش رو اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی تجربه خشکسالی ۲۲ ساله را دارد و امسال نیز مانند سال های گذشته پیش بینی های لازم برای مقابله با تنش آبی را انجام دادیم که شناسایی انشعابات غیرمجاز، قطع انشعابات فضای سبز شهرداری ها، احداث مخازن و تکمیل پروژه های اضطراری تنش آبی از جمله این برنامه هاست.

دوستی از در دست اجرا بودن ۱۶ پروژه تنش آبی در سطح شهرهای استان از جمله بیرجند، قاین، طبس و نهبندان همچنین شوسف و آرین شهر خبر داد.

۲۵ درصد هدررفت آب

وی هدررفت واقعی آب از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب استان را ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: بخشی از آماری که به عنوان هدررفت مطرح می شود مربوط به هدررفت ظاهری مانند مصارف انشعابات غیرمجاز، خطای دستگاه های سنجش و ... است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش آبرسانی سیار از هزار و ۷۸۰ روستای خراسان جنوبی ۴۰۰ روستا در پیک مصرف از خدمات آبرسانی سیار استفاده می کنند که این میزان شامل ۹ درصد از روستاهای استان می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از رونمایی از ۴ تانکر آبرسانی سیار در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱ تانکر در چرخه آبرسانی سیار قرار دارد.

دوستی همچنین به سالگرد صدمین سال لوله کشی شبکه آب بیرجند به عنوان افتخاری فرهنگی و اجتماعی و به عنوان اولین شهر دارای شبکه آبرسانی کشور اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی انجام برنامه بزرگداشتی به صورت کشوری در دست اقدام می باشد تا این افتخار ملی بیشتر شناخته شود.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار