فرماندار سربیشه گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفتمان بردگی و تحت سلطه بودن را به گفتمان استقلال و گفتمان طاغوت و خفقان را به گفتمان آزادی تغییر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 11 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدرضا لکزائی، فرماندار این شهرستان امروز در جمع مردم مومن و ولایت‌مدار شهر سربیشه و مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: امام راحل پرچم اسلام، آزادی و استقلال را با پشتوانه الهی و مردمی برداشت و با همراهی مردم و امداد‌های الهی این انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه کشور در قبل انقلاب از هر لحاظ و در هر زمینه متکی به بیرون و کشور‌های غربی و شرقی بود، ادامه داد:، اما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفتمان بردگی و تحت سلطه بودن را به گفتمان استقلال و گفتمان ظاعوت و خفقان را به گفتمان آزادی تغییر داد.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه همیشه باید شکرگذار نعمات الهی و این نطام و انقلاب باشیم، تصریح کرد: ۴۵ سالکی انقلاب اسلامی مصداق بارز آیه "لئن شکرتم" است و احسنت بر مردم شهرستان، استان و کشور که انصافا شکر نعمت کردند و خداوند این انقلاب را به چهل و پنج سالگی رساند.

لکزائی در ادامه به نقشه و توطئه‌های دشمنان از گذشته تا کنون بر علیه این نظام، کشور و مردم اشاره کرد و گفت: امروز دشمن جنگ شناختی و ترکیبی را به راه انداخته و مدل‌های زندگی غربی را برای جامعه اسلامی ترویج می‌کند که تنها راه مقابله با این دسیسه‌ها بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین است.

وی به برخی شاخص‌های خدمات زیربنایی در قبل انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل انقلاب طبق اسناد و گفته خود درباریان ۴ درصد روستا‌های کشور برق و یک درصد آب داشته‌اند، اما به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی هم اکنون فقط در شهرستان سربیشه روستای دارای سکنه بدون گاز و برق وجود ندارد.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال دو سردخانه با ظرفیت ۲۰۰ تن به بهر‌برداری رسید، اظهار کرد: ایجاد دو سردخانه دیگر در دست اقدام است تا دغدغه مردم در راستای ذخیره‌سازی مواد غذایی مرتفع شود.

لکزایی از وجود یک هزار و ۱۰۰ رشته قنات در این شهرستان خبر داد و گفت: احیا و مرمت قنوات برای تثبیت جمعیت در روستا‌ها انجام می‌شود که طی دولت سیزدهم تعداد ۷۰ رشته قنات با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مرمت و احیا شده است.

وی ادامه داد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۵۱۸ هکتار، ایجاد شهرک تخصصی زرشک، ایجاد گلخانه ۶ هکتاری در مجتمع گشت و صنعت بیدمشک با ۱۸۰ میلیارد تومان، کسب رکورد تولید گندم در واحد سطح در شهرستان (۱۲تن در هکتار)، تولید ۷۲۰۰ تن گندم و خودکفایی در گوشت سفید و قرمز، گندم و تخم‌مرغ از دیگر اقدامات شاخص حوزه کشاورزی است.

فرماندار سربیشه از اجرای ۳۹ کیلومتر باند دوم با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت خبر داد و افزود: ۱۸ کیلومتر باند دوم محور سربیشه-درح و ۲۲ کیلومتر محور سربیشه-نهبندان در دست اقدام است.

لکزائی با اشاره به اینکه برای سه شهر سربیشه، مود و درح ۱۶۳ هکتار زمین به محدوده شهر‌ها در راستای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۰۰ قطعه زمین در قالب این طرح و طرح جوانی جمعیت واگذار شده و خدمات زیربنایی از قبیل گاز و برق برای شهر سربیشه تامین و پروژه آب نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و برای سایر شهر‌ها نیز این خدمات زیربنایی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: ۲۳۶ هکتار زمین در سطح روستا‌های شهرستان به محدوده اضافه و الحاق شده و هم اکنون ۱۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای طرح هادی و ۲۸ روستای زیر ۲۰ خانوار طرح‌های هادی در دست اقدام است.

فرماندار سربیشه به ابرپروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: دو قطعه به طول ۱۱۵ کیلومتر در شهرستان سربیشه واقع می‌شود که در حال تجهیز کارگاه است.

لکزائی از بهره‌برداری نیروگاه بادی با ۴ توربین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طرح فاضلاب یکی از ضروریات شهر سربیشه مس باشد که با در این دولت شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سربیشه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه خانه آن نیز از پیشرفت ۷۰ درصدی برخودار می‌باشد که در هفته دولت سال اینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد و کار انشعاب فاضلاب برای مردم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دولت سیزدهم تعداد ۴ روستا آبرسانی شده و آبرسانی به ۳۰ روستا در قالب سه مجتمع در حال انجام است، اصافه کرد: طی دوسال گدشته ۱۵ کیلومتر اصلاح شبکه آب با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و طبق نظر کارشناسان حجم عملیات آبرسانی شهرستان طی این دولت برابر ۱۵ سال قبل است.

مقام عالی دولت در شهرستان بیان داشت: در حوزه صمت و مواد معدنی، واحد صنعتی فرآوری مس کاتد کوه خیری با ۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر راه‌اندازی شده و برای پساب فاضلاب سربیشه نیز یک یک واحد فرآوری مس کاتد با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان در حال احداث می‌باشد و واحد صنعتی دولومیت شرکت منیزیم نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

لکزائی از افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی شهرستان طی این دولت خبر داد و گفت: طی دولت سیزدهم ۳ اقامتگاه بومگردی در سطح روستا‌های شهرستان ایجاد و سه اثر تاریخی نیز مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی این دولت بیش از ۵ هزار متر مربع فضای ورزشی به فضا‌های ورزشی شهرستان اضافه شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون پروژه خانه کشتی شهر درح و ۱۳ مینی چمن مصنوعی در سطح شهرستان در دست اقدام است.

فرماندار سربیشه از افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد ۹۷ پروژه با ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: سند توسعه سربیشه یکی از مطالبات و درخواست‌های بحق مردم شهرستان بود که در سفر‌های رئیس جمهور مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح‌های عمرانی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابلاغ شده است.

لکزائی در پایان به انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: مردم مومن و ولایت‌مدار شهرستان سربیشه همیشه مشارکت حداکثری در انتخابت داشته و در ۱۱ اسفندماه نیز با حصور حداکثری و پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر ولایت‌مداری و در صحنه بودن خود را به اثبات خواهند رساند و سیلی محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهند زد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار