دکترآقامحمدی:
علی آقا محمدی در بازدید از نمایشگاه ایران‌پتروکم ضمن تقدیر از مگاپروژه‌هایی که زنجیره‌ها را در طراحی مدنظر گرفته‌اند، گفت: رمز اصلی تحقق جهش تولید، توجه به تمام زنجیره ها اعم از زنجیره ارزش، تولید و تامین مالی در فعالیت‌های اقتصادی است.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 14 February 2024

تکمیل زنجيره تولید، کلید طلایی صنعت پتروشیمی
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از اولین نمایشگاه ایران پتروکم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش، صنعت پتروشیمی کشور را سکاندار تغییر و تحول در جامعه صنعتی کشور دانست و به خبرنگار تابناک گفت: باید در نقشه ترسیمی برای صنعت پتروشیمی به هر یک از شرکت‌ها نقش و وظیفه‌ای مشخص داده شود و شرکت‌های بزرگ هدایت و رهبری آن را بر عهده گیرند.
وی طراحی نقشه‌ای بزرگ و راهبردی برای صنعت کشور را از مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اصحاب صنعت عنوان کرد و افزود: قدم گذاشتن در این راه نیازمند نوآوری و استفاده از تمام ظرفیت‌های صنعتی کشور است.
علی آقا محمدی ادامه داد: زنجیره تولید در کشور باید برنامه محور بوده و موانع موجود در این زمینه به سرعت رفع شود.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تاسیس و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی از برخی موانع نیز گله کرد و گفت: بدون تردید فعالان بخش خصوصی با کمک دولت و نهادهای اجرایی نقش مهم و تاثیرگذار در حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور را دارند، اما باید توجه داشت که این مشکلات بدون ایجاد و راه اندازی زنجیره های تولید به سرانجام مطلوبی نخواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید از توانمندی های داخلی برای رفع مشکلات موجود به بهترین شکل ممکن بهره جست، اظهار داشت: آنچه که در طول ۴۵ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده، توان داخلی در ابعاد و عرصه های مختلف است که دستیابی به برخی از موفقیت نشان دهنده وجود استعدادهای درخشان در داخل کشور می باشد.
آقامحمدی مقایسه شرایط اقتصادی و سیاسی کشور پس از انقلاب اسلامی با سال های پیش از انقلاب را مقایسه ای نسجیده و بی نتیجه دانست و یادآور شد: به هیچ عنوان قیاس شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران امروز با سال های قبل از انقلاب درست و منطقی نیست چون ما در شرایط کنونی زندگی می کنیم و چنین مقایسه هایی نباید صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اگر توانمندی داخلی در کشور وجود ندارد پس چگونه به دستاورد مهم طراحی و تولید پهبادهای مختلف رسیده ایم، یادآور شد: این امر نشان دهنده توانای بالای کشور در عرصه های مختلاف است اما انچه که ما را با مشکلات کنونی مواجه کرده است، جزیره ای عمل کردن و نبود زنجیره های درست و دقیق تولید و صنعت می باشد که برای حل این مشکلات همفکری و برگزاری نشست های تخصصی بین فعالان رشته های مختلف صنعتی و تولیدی است.
وی گفت: در اقتصاد ایران ظرفیت های خالی زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم این ظرفیت های خالی را پر کنیم به راحتی تولید می تواند جهش واقعی پیدا کند و باید توجه داشت که رمز اصلی تحقق جهش تولید در کشور توجه به تمام زنجیره ها اعم از زنجیره ارزش، تولید و تامین مالی در فعالیت های اقتصادی است.
آقامحمدی حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان دانست و افزود: در حال حاضر موانعی بر سر راه تولید است که از ساختار اداری غیرتولیدی نشأت می‌گیرد و باید با تغییر رویکرد مقامات با تولیدگران این روابط بر مبنای پشتیبانی همه جانبه استوار شود.
نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و صنایع پتروشیمی و با شعار حمایت از تولید دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش در حال برگزاری است.
در نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم، صنایع، واحدهای تولیدی و شرکت‌های حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این حوزه، طرح‌های خود را برای اجراء ارائه می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود، نسبت به اجرای آن‌ها، اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار