رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: اگر تخلفی از سوی برگزار کنندگان انتخابات مشاهده شد حتما گزارش شود زیرا بدون هیچ گونه تعارفی با خاطیان برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 17 February 2024

به گزارش تابناک، رضا شریفی در نشست هماهنگی، آموزشی و توجیهی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه سیستان با بیان اینکه حافظ آرای مردم و حامی همه نامزدهای انتخاباتی هستیم، اظهار کرد: عوامل اجرایی و نظارت انتخابات هیچ گرایشی نسبت به طایفه، گروه و یا جریان خاصی ندارند و یکدست برای اجرای چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند.

وی افزود: داوطلبانی که اعتماد شورای نگهبان و سایر دستگاه‌های نظارتی را کسب کرده اند، فارغ از نتیجه انتخابات در بانک اطلاعاتی حوزه سیاسی به عنوان نخبگان استان ثبت شدند و بی تردید در کادر سازی مدیریتی از وجود آن ها بهره خواهیم برد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افرادیکه به هر دلیلی صلاحیت آن ها تایید یا احراز نشده، شاید در دوره های آتی امیدواری برای رفع مساله وجود داشته باشد، جسارت و شجاعت نامزدها برای اینکه خودشان در معرض قضاوت قرار دادند، ارزشمند است.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: با توجه به حساسیت بالای فضای انتخابات، بر رفتار زیرمجموعه و منصوبان براساس ضوابط و قوانین نظارت داشته باشید، مدل تبلیغات در استان براساس هر طایفه یک ستاد انتخابات تنظیم شده، بنابراین سعی کنید در جریان تبلیغات اخلاق را نبازید.

شریفی ادامه داد: جنس انتخابات در سیستان و بلوچستان به گونه ایست که نقش طوایف پررنگ تر است، در تلاش هستیم که نقش احزاب را نیز پررنگ تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه به کمک همه دلسوزان و مجموعه دستگاه های اجرایی، دستگاه قضا و قوه مقننه، سیستان و بلوچستان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده، خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان با بی طرفی و استقلال کامل با هیات نظارت و بازرسی همگام شده تا در صحت و سلامت کامل فضای رقابتی ایجاد کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان یکی از کارویژه های تعریف شده در حوزه سیاسی و اجتماعی است که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده، بی تردید با تکیه بر ظرفیت اجتماعی بی نظیری که در استان داریم، می توانیم پیچیده ترین مشکلات را حل کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه تقویت کادر مدیریتی سیستان و بلوچستان فارغ از قومیت و مذهب یکی از اولویت های حوزه سیاسی است، گفت: در خصوص نتیجه هدف گذاری صورت گرفته در بخش های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، فن آوری، بخش نرم افزاری توسعه و رسانه اقدامات راضی کننده ای انجام شده، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

شریفی عنوان کرد: وزن نخبگانی ما در تهران متناسب با ظرفیت نخبگانی سیستان و بلوچستان نیست و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که به نتیجه رسیده ماحصل کار تیمی بوده، اضافه کرد: اتحاد و همدلی در مجموعه های مختلف مدیریتی وجود دارد که باید این نگاه تقویت شود.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان باید آن گونه که هست روایت شود، گفت: در زمینه ارائه تصویر واقعی از سیستان و بلوچستان در چند هفته گذشته چند رویداد فرهنگی از قبیل کنگره ملی یعقوب لیث، کنگره شعر بلوچی، همایش مهدویت، جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران در استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان را باید با مفاخر، میراث فرهنگی، تاریخ غنی، ظرفیت های مرز، معادن، اقتصاد دریا بشناسند.

شریفی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه توپخانه دشمن انتخابات را هدف قرار داده، اظهار کرد: طی کنشگری مدیران، دلسوزان و فعالان اجتماعی امید، اعتماد و رضایت مردم در استان افزایش پیدا کرده است، بنابراین در رقابت‌های انتخاباتی نباید انگاره های منفی به جامعه تزریق کنیم.

وی انتخابات را مظهر حماسه ملی عنوان کرد و گفت: مردم برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت خود پای صندوق‌های رای می آیند، بنابراین به مردم و نامزدهای انتخاباتی اطمینان می دهیم که انتخابات را در سلامت و امنیت برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه سرویس های جاسوسی برنامه‌ریزی کردند که تمرکز ما را بهم بزنند، افزود: دون از شان نامزدهاست که منصوبین آن ها فعالیت های تخریبی را در فضای مجازی مدیریت کنند.

وی اذعان داشت: مصمم هستیم که ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان را به فعلیت برسانیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

شریفی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به دولت ها در خصوص عدم اجرای مصوبات سفر ایشان در سال ۸۱، بیان کرد: به رغم اقدامات خوبی که در دولت های قبل انجام شده، اما به دلیل وسعت استان با ایده آل ها فاصله داریم، بنابراین تیم اجرایی استان دغدغه جبران عقب ماندگی ها را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار