نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: انتخابات تجلی حمایت همه‌جانبه آحاد مردم از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 01 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی ،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس، افزود: نمایندگان مجلس در برابر مردم مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

وی بیان کرد: راه‌یابی به مجلس و دریافت مقام و منصب در جامعه اسلامی یک موهبت الهی است که مسئولان و نمایندگان مجلس باید خدمتگزاری به مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.

امام جمعه اراک ادامه داد: انتخابات خبرگان رهبری نقش مهمی در تداوم خط ولایت، فقاهت، مرجعیت، عدالت و هدایت مردم دارد و این آزمون نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه، انتخابات میدان وسیع امتحان است ،افزود: امانتداری و حساس بودن خبرگان صدها برابر از نمایندگان مجلس بیشتر است و سرنوشت دراز مدت رهبری و نظام در سایه انتخاب خبرگان متعهد رقم می‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایام پرخیر و برکت شعبان المعظم، با نسیم زیبای اعیاد و ولادت ائمه اطهار(ع) آغاز و دل‌های عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) را سرشار از خیر، برکت و شادی می‌کند.

امام جمعه اراک افزود: اقامه نماز، گرفتن روزه، دعا و نیایش در این روزها و شب‌های با عظمت بسیار تاکید شده است و مومنان باید با روزه گرفتن به حد توان و ممارست در اقامه نماز شب به خودسازی پرداخته و خود را آماده استقبال از ماه مبارک رمضان کنند.

وی اظهار کرد :ملت با بینش عمیق دینی، پیوند ناگسستنی با ارزش‌های نظام دارند و همواره در حیات جمهوری اسلامی ثابت کرده‌اند که حافظ دستاوردهای انقلابشان هستند و با جان و دل از آن حراست می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اقتدار امروز نظام در جهان موضوعی غیرقابل انکار است که حتی دشمنان نیز به آن اذعان دارند و این مهم به یمن بصیرت دینی، پایبندی به فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت قاطع از حریم ولایت و اندیشمندی دینی مردم حاصل شده است.

وی گفت: مردان با ایمان با قیام در راه خدا و با جهاد علمی، زبانی، عملی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی چراغ اسلام را در دنیا با همت‌های بلند خود روشن می‌کنند.

امام جمعه اراک، با ابراز نگرانی از کشتار و گرسنگی مردم مظلوم غزه، ادامه داد: انتظار است مجامع بین المللی، شورای امنیت و ۲۳ کشور عربی از مرگ تدریجی بیدار شوند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، افزود: یاری رساند در مسایل و مشکلات زندگی دیگران، بویژه در بعد مالی و اقتصادی که از آن در فرهنگ اسلامی تعبیر به مواسات شده، از جلوه‌های خدمتگذاری است.

وی اظهار کرد: حیاط فیزیکی در گرو منابع طبیعی و درختکاری نهادینه است و هر کسی برای کاهش آلودگی هوا موظف به اشاعه فرهنگ درختکاری است .

امام جمعه اراک، از صنایع بزرگ استان بویژه پتروشیمی، پالایشگاه و آلومینیوم‌سازی خواست، برای مقابله با آلودگی هوا و حل این معضل و کاهش آمار سرطان، نسبت به گسترش فضای سبز گام‌های بلندی بردارند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه باید خود را برای ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از فضایل این ماه پربرکت آماده کنند.

وی گفت: مساجد پایگاه عزت، شرف، تربیت جوانان و نوجوانان است که باید محیای حضور میهمانان در ماه رمضان برای برگزاری اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، احیای شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار