رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آماده‌باش ویژه این سازمان برای احتمال وقوع سیل در ۵ استان کشور از تشکیل «کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی» خبر داد و از مردم و به خصوص مسافران نوروزی خواست که از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها به جد پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 18 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، صادق محمودی با اشاره به صدور هشدارهای سطح قرمز سازمان هواشناسی در مورد بارش شدید باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان گفت:‌ فعالیت این سامانه از عصر امروز آغاز شده و تا نخستین روز از سال جدید ادامه خواهد داشت. یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های ما در مورد این سامانه احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد است، از این رو «کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی» را در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایجاد کردیم  و از عصر امروز نمایندگان وزارت نیرو، پلیس، مدیریت بحران و ... در این ستاد مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در این کمیته که با مجوز سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است، تصمیمات آنی درباره تخلیه روستاها و مناطق و همچنین انسداد معابر و ... اتخاذ خواهد شد و لازم است که مردم نیز همکاری خوبی را با امدادگران داشته است.

وی افزود:‌ استان‌های معین نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند و بنا شده تا جلسات متناظر با کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی در خود استان‌های هدف و فرمانداری‌ها نیز برگزار شود.

محمودی با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از حوادث گفت:‌یکی از نگرانی‌های جدی ما، مسافران نوروزی هستند، چرا که ممکن است این افراد آشنایی کاملی با شرایط جغرافیایی شهری که در آن اسکان دارند، نداشته باشند و همین موضوع سبب شود تا آنان در هنگام بارندگی‌ها دچار حادثه شود. لذا توصیه اکید ما این است که مردم عزیز سفرهای نوروزی خود به پنج استان چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را به بعد از دوم فروردین ماه موکول کنند.

وی گفت:‌ سازمان امداد و نجات نیز در آماده‌باش کامل قرار دارد. همچنین پنج فروند بالگرد امدادی را نیز به حالت آماده‌باش کامل درآورده‌ایم و تجهیزات و امکانات لازم را در این استان‌ها فراهم کرده‌ایم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌ این پنج استان در این دو روز، بسیار در معرض خطر هستند و از مردم و مسافران نوروزی خواهش می‌کنیم کارهای ریسکی انجام ندهند و در اماکن امن بمانند. همچنین در هنگام بارش‌ها خودروی خود در یک مکان مرتفع پارک کنند و در خودرو نمانند. ما همه تلاش خود را می کنیم تا مشکل خاصی برای مردم پیش نیاید اما نیازمند همکاری مردم با مسئولان هستیم. توقف یا اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرارگرفتن در نقاط مرتفع، قرار گرفتن روی پل‌ها و به خصوص پل‌های روستایی و فرعی، قرار گرفتن در مسیرهای مجاور رودخانه‌ها و ... از جمله مواردی است که حتما باید از آن پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار