مولوی عبدالرحمن چابهاری عالم برجسته و امام‌جمعه اهل سنت چابهار حادثه اخیر تروریستی در چابهار و راسک را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ 06 April 2024

مولوی عبدالرحمن چابهاری ضمن اشاره به درگیری‌ اخیر در چابهار و راسک اظهار داشت: حادثه‌ای که در شب چهارشنبه و روز پنجشنبه پیش آمد یک بسیار دردناک بود.

امام‌جمعه اهل سنت چابهار افزود: همه ما که در این کشور زندگی می‌کنیم مانند اعضاییک خانه و به عبارتی یک خانواده هستیم پس چقدر زشت است که در یک خانه جنگ و جدال باشد و گاهی وضعیت به قتل و کشتار برسد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: جان یک مسلمان جای خود حتی یک قطره خون مسلمان نیز خیلی عزیز است. مسلمان باید در هر شرایطی مخصوصاً در مورد خون یک انسان اسلام را مد نظر قرار دهد. مسلمان که جای خود حتی ریختن خون یک کافر هم به ناحق جایز نیست. آن کسانی که به خیال خود دم از جهاد و دفاع از حقوق مردم می‌زنند اندکی فکر کنند آیا این کارشان دفاع از حقوق مردم است؟!

مولوی عبدالرحمن چابهاری خاطرنشان کرد: آن‌ کسانی که جهاد را کشتن مسلمان و قتل ناحق می‌دانند تا خود به نوایی برسند خوب توجه کنند که در حدیث آمده اگر کسی یک ذمی یعنی کافر تحت‌الحمایه کشور اسلامی یا یک مسلمان را بکشد بهشت جای خود حتی بوی بهشت هم به مشام قاتل نمی‌رسد حال آنکه بوی بهشت از فاصله چهل سال هم به مشام‌ها می‌رسد.

امام‌جمعه اهل سنت چابهار گفت: در این درگیری یک سرباز وظیفه اهل «رمین» چابهار هم در بین شهداء بود؛ این سرباز چه جرمی مرتکب شده بود؟! آیا جهاد این است؟ ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و خود آن‌ها نیز یک روز می‌فهمند که کارشان محکوم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار