مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۶ درصد از کالا‌های متروکه سنواتی موجود در بنادر این استان از انبار‌ها خارج‌سازی شده و از این حیث بنادر استان بوشهر همچنان از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ 09 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید اسحاق شهبازی مدیرکل بازرسی استان از انبار‌های بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاکید‌های انجام شده و نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی در پایان هر هفته فهرست کالا‌های متروکه به اداره کل گمرک و سپس از اطریق این اداره به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط با هماهنگی بین دستگاهی بخش عمده‌ای از کالا‌های متروکه سنواتی از انبار بنادر استان بوشهر خارج شده و اکنون مانده این کالا‌ها در بنادر استان تنها چهار درصد است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان کالای متروکه سنواتی باقیمانده نیز در اسرع وقت تعیین وضعیت خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر از محدود بنادر کشور هستند که کالا‌های سنواتی مربوط به سال‌های گذشته تعیین تکلیف و از بنادر استان خارج سازی شدند.

وی افزود: روند کنونی ترخیص کالا در بنادر استان با شدت ادامه می‌یابد تا در هیچکدام از انبار‌های بنادر استان شاهد کالای سنواتی نباشیم.

شکیبی اظهار کرد: با تداوم این فرایند فضای بیشتری از انبار‌ها آزاد و در اختیار متقاضیان استفاده از انبار‌ها و فضا‌های روباز بنادر استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر، مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: بر حسب تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه بازدید ادواری از بنادر و انبار‌های استان به صورت منظم انجام می‌شود.

اسحاق شهبازی افزود: در این زمینه تلاش می‌شود تا با ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها روند پرشتاب ترخیص کالا در بنادر استان با جدیت تداوم پیدا کند. وی بیان کرد: در این زمینه از تعامل مناسب دستگاه‌های مرتبط و بویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی و همچنین ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر قدردانی می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار