هفته گذشته شهداد استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ و مهران استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۳ لرزیدند، ضمن آنکه فوج لرزه‌های مشراگه استان خوزستان ادامه داشت.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ 13 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، در هفته گذشته آمل استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ لرزید و زلزله‌های ۳.۱ نوشهر و ۲.۶ کیاسر از دیگر رخداد‌های لرزه‌ای این منطقه بوده‌اند.

بزرگترین زمینلرزه‌های هفته گذشته در شهداد استان کرمان به بزرگای ۴.۵ به ثبت رسید. این استان زلزله‌های دیگر به بزرگای ۳.۲ در نودژ، ۳.۲ و ۳ در هجدک و ۲.۵ در رودبار را تجربه کرد.

فوج لرزه‌های مشراگه استان خوزستان نیز همچنان ادامه دارد و زلزله‌هایی با بزرگای ۲.۶، ۲.۵، ۲.۹ و ۳.۵ رخ داد. استان فارس نیز با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۱ در لار و ۳.۶ در اهل لرزید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح بوده است:

شنبه ۱۸ فروردین

در بندر چارک استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زلزله در ۲۰ کیلومتری بندر چارک، ۴۱ کیلومتری جزیره کیش و ۴۹ کیلومتری جناح این استان بوده است.

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۶، در رودبار استان کرمان زلزله ۲.۵، در اردکان استان فارس زلزله ۲.۸ و در حمیدیه استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۱۹ فروردین

آمل استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۸ کیلومتری آمل، ۱۳ کیلومتری چمستان و ۱۶ کیلومتری محمود آباد این استان گزارش شد.

در ماکوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، در نقده استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در فیروزآباد استان اردبیل زلزله ۲.۵ و در حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ گزارش شد.

شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۵ کیلومتری شهداد، ۲۶ کیلومتری سیرچ و ۳۶ کیلومتری اندوهجرد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۲۰ فروردین

در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۹، در هندیجان استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۱ فروردین

نودژ استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری نودژ، ۲۴ کیلومتری منوجان و ۲۵ کیلومتری زیارتعلی این استان گزارش شد.

در بندرعباس استان هرمزگان زلزله ۲.۶، در زواره استان اصفهان زلزله ۲.۵، در مشراگه استان خوزستان زلزله ۲.۵، در بستک استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۶ رخ داد.

چهارشنبه ۲۲ فروردین

در اسکوی استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ و در مصیری استان فارس زلزله ۲.۸ رخ داد.

لار استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۵ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری لار، ۳۱ کیلومتری بنارویه و ۳۵ کیلومتری مزایجان این استان گزارش شد.

در مشراگه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمینلرزه در ۷ کیلومتری مشراگه، ۲۰ کیلومتری رامشیر و ۲۷ کیلومتری رامهرمز این استان به ثبت رسید.

مهران استان ایلام زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۵ کیلومتری مهران و ۵۱ کیلومتری صالح‌آباد استان ایلام و ۶۲ کیلومتری کوت عراق بوده است.

نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری نصرت‌آباد، ۱۰۱ کیلومتری زاهدان و ۱۰۸ کیلومتری سرجنگل این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین

در بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۸، در اطاقور استان گیلان زلزله ۲.۵ و در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

در نوشهر استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۵ کیلومتری زمین به ثبت رسید که کانون آن در ۱۶ کیلومتری نوشهر، ۲۳ کیلومتری چالوس و ۲۵ کیلومتری پول این استان بوده است.

اهل استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری اهل، ۹ کیلومتری اشکنان و ۲۲ کیلومتری بیرم این استان رخ داد.

هجدک استان کرمان نیز با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری زمین لرزید که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۳۵ کیلومتری چترود و ۴۰ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

جمعه ۲۴ فروردین

در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، در ارجمند استان تهران زلزله ۲.۶ و در ارد استان فارس زلزله ۲.۵ رخ داد.

هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید که رومرکز آن در ۱۹ کیلومتری هجدک، ۲۹ کیلومتری چترود و ۳۶ کیلومتری کاظم آباد این استان گزارش شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار