استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه بر لزوم ایجاد و ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد
کد خبر: ۱۱۶۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ 17 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در همایش ستاد ملی صبر که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد فضای آرامش، اطمینان و صلح اجتماعی مجموعه‌ای از عوامل باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی افزود: این امر بیشتر معطوف بر دستگاه‌های اجرایی و فعالان عرصه‌های مختلف است که بدین وسیله مردم بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از این امر مستلزم همکاری مسئولان و بخشی دیگر همکاری فعالان مردمی است، بنابراین باید بر ۲ امر ویژه شامل مباحث پس از وقوع اتفاق و پیش از آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مباحثی که به صورت پسینی و پس از وقوع اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش مطرح می‌شود بسیار مهم است، زیرا کلیدواژه صبر پس از اتفاقات ناخوشایند مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم که این موهبت الهی را به یکدیگر یادآوری کنیم.

صحرایی بیان کرد: آنچه مورد تاکید است مقوله پیش از وقوع اختلاف است، بدین صورت که تلاش کنیم وضعیت روحی جامعه به صبر نزدیک شود و در این صورت نتیجه بهتری بدست می‌آوریم.

وی خاطرنشان کرد: باید به صورت پیشینی فرهنگ مدارا، سازش، صبر، وفق و خویشتن داری را ایجاد کنیم و بسیار مطلوب است که جامعه خود را شکیباتر و با مدارای بیشتر رشد دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اگر فرهنگ سازی این امر را در فضای جامعه به صورت ویژه دنبال کنیم و پیش از اختلاف به دنبال ارتقای فرهنگ صبر باشیم اثرگذارتر خواهد بود؛ این امر در فرهنگ ترافیک، همسایه داری و تعاملات مجموعه‌های اداری مشهود است.

وی ابراز کرد: بروز این فرهنگ در شهر، روستا و عشایر متفاوت است و نمونه‌های خرد و کلان فراوانی دارد، آیات قرآن نیز مردم را به داشتن صبر و سازش در جامعه دعوت می‌کند.

صحرایی در پایان افزود: در کرمانشاه افتخارات فکری و فرهنگی فراوانی وجود دارد و وظیفه ما است که این موارد را به وسیله ارزش‌های اسلامی رشد دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار