تابناک -یادداشت :مرضیه سالاری سردری
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲ 08 April 2024


به گزارش تابناک // مرضیه سالاری در یادداشتی نوشت: جنوب ایران یکی از مناطق پر طرفدار و توریستی در ایران به دلیل نوار ساحلی وسیع است.این محبوبیت نه تنها در ایران بلکه بین توریست هایی که به ایران سفر میکنند هم دیده می‌شود.
استان هرمزگان با نهصد کیلومتر نوار ساحلی گردشگری یکی از گزینه های مناسب گردشگران برای سفر به مناطق تفریحی و گردشگری است.
مناطق گردشگری هرمزگان محدود به مناطق ساحلی نمی‌شود، بلکه طبیعت استان هرمزگان بسیار ناب و منحصر به فرد است. خاک و هوای هرمزگان را گویی از پازلی هزار رنگ چیده و برگزيده اند، گوناگون و زیباست .
هرمزگان سرزمینی عجیب تر از سرزمین عجایب است و آلیس ها در کشف این سرزمین زیبا مبهوت مانده اند.
نقطه به نقطه هرمزگان اینقدر زیباست که چشم های ناظر بر زیبایی آن پلک نمیزنند، انواع میوه ها در خاک هرمزگان کشت می‌شود. باغ های میوه هرمزگان را اگر کنار هم جمع کنند گویی باغ های بهشت را گرد هم آورده اند.
روستا به روستای هرمزگان خاک متفاوت دارد و مناسب کشت انواع محصولات کشاورزی است.
از عجایب هرمزگان که سخن به میان می‌آید یعنی آبشارها در دل سرزمین های گرم و خشک شمال هرمزگان و قطبی غنی از کشاورزی، نوار ساحلی کشیده شده از غرب، جنوب تا شرق هرمزگان، درختان نخل که سر به فلک کشیده، درختان انبه، موز، لیمو، انار و پرتقال و نارنگی، آبگرم های فراوان با خواص درمانی مختلف، جزیره های درخشان همچون مروارید هایی که از دل دریا استخراج می‌شوند، غار های نمکی و صدها منظره چشم نواز دیگر که وقتی سخن از آنها به عمل می‌آید زبان از بیان تعداد آنها قاصر می‌شود.
و اما بندرعباس قلب این استان طلایی و محل اتصال خلیج فارس به آب های آزاد. شهری که عشق و زندگی در آن جریان دارد و مرکز این استان زیباست.
بندرعباس و هر سال در ایام تعطیل مخصوصا تعطیلات عید انتخاب مسافران از سراسر کشور است. و شهرداری بندرعباس هر ساله خدمات شهری را ارتقا می‌بخشد که از آن می‌توان به تجهیز نزدیک به550 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و آماده سازی 9 بوستان برای استقرار مسافران و نصب آبسردکن در نقاط مختلف شهر و غیره اشاره کرد.

از مناطق گردشگری بندرعباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
چشمه آبگرم گنو، حمام بزرگ(حمام گپ)، حمام گله داری، معبد هندوها، عمارت کلاه فرنگی، موزه مردم شناسی بندرعباس، پارک ساحلی سورو، پارک ساحلی دولت، پارک ساحلی غدیر، پارک شهید دباغیان، کوهستان پارک پنجعلی، مراکز خرید زیتون، سیتی سنتر، نیلی و...، مگامال، مجموعه برکه های باران، مسجد جامع دلگشا، امامزاده سید مظفر(ع) و غیره
نقطه به نقطه شهر بندرعباس دیدنی ست، نورپردازی و آب نماهای زیبا در خیابان ها جلوه ای به یادماندنی به شهر بخشیده است و سفر به بندرعباس لحاظات دلپذیر در کنار مردم خون گرم این شهر به ارمغان می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار