مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اصلاح و توسعه ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در استان خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 17 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رضا نعیمی اظهار کرد: سال گذشته ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب از محل اعتبارات داخلی، عمرانی و مشارکت‌های مردمی اجرا شده است.

نعیمی افزود: از این میزان ۱۹۳ کیلومتر مربوط به اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شرب جدید در سطح استان است که تحت عنوان پروژه‌های جدید تعریف و اجرا شده است.

وی بیان کرد: به منظور تامین و توزیع آب شرب پایدار، تامین فشار مناسب، کاهش تعداد اتفاقات و جلوگیری از هدر رفت آب، سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در استان مورد بازسازی و اصلاح قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر ۳۵۹ هزار و ۲۱۳ مشترک آب در سطح استان خراسان شمالی از خدمات آب شرب پایدار بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین گفت: سال گذشته حدود ۶۰۰۰دستگاه کنتور فرسوده و معیوب آب شرب استان در شناسایی و تعویض شد.

نعیمی اظهار کرد: کنتور‌های خراب و انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل هدر رفت آب شرب است که در این راستا شناسایی دستگاه‌های معیوب در دستور کار این شرکت است.

وی افزود: تعویض کنتور‌های معیوب جدای از اینکه از هدر رفت آب و اثرات منفی آن بر تاسیسات آب‌رسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم جهت کنترل مصرف و خدمات‌رسانی بهتر به مشترکان را نیز فراهم می‌کند.

نعیمی با بیان اینکه وظیفه نگهداری تاسیسات آبرسانی از جمله کنتور بر عهده مشترکان است، گفت: ثابت ماندن شماره کارکرد کنتور، نشانه خرابی آن است و مشترکان باید مراتب را به امور مشترکین آب و فاضلاب اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: مشترکان هم استانی از طریق ارتباط تلفنی با سامانه ۱۲۲ می‌توانند وضعیت خرابی کنتور را به شرکت آب و فاضلاب این استان گزارش کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار