نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت :اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق تاثیرگذار بوده وجامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ 03 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، افزود: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته کتمان می ‌شد و هر بار که سازمان ملل قصد اقدامی داشت آمریکا وتو می‌کرد اما اتفاقات هشت ماه گذشته جهانیان را بیدار کرد.

وی افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روزهای گذشته بیش از ۲ هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

امام جمعه اراک ادامه داد: هیچ انسانی در جهان یهودی ستیز نیست و مشکل جهانیان با رژیم صهیونیستی است که ملت مظلوم غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد و هیچ یک از سازمان‌های حقوق بشری عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: سازمان ملل متحد باید در خدمت مظلومان باشد و با ظالمانی که انسان‌های بی‌گناه که برای استقلال خود تلاش می‌کنند را به خاک و خون می‌کشند برخورد قاطعانه کنند.

نماینده ولی فقیه همچنین با بیان اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: آحاد مردم و مسئولان باید در جهت تحقق این شعار راهبردی نقش‌آفرینی کنند.

یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مسوولان بانکی باید به صورت بسیار سنجیده و با مراقبت‌های لازم منابع موجود را در جامعه مصرف کنند تا هیچ حقی ضایع نشود زیرا این منابع در حقیقت از آن مردم است.

وی اضافه کرد: تصمیمات پولی و ارزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای اتخاذ درست آنها باید از اطلاعات مالی و سیاسی تمام کشورها آگاه بود.

امام جمعه اراک به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی مخصوصاً مذهب تشیع در زمان آن امام همام شکل گرفت و ایشان به عنوان رئیس مذهب جعفری معروف شدند و این مذهب در بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: اگر روایت‌های بسیار زیاد امام صادق (ع) به دست ما نمی‌رسید شاید بسیاری از علوم دچار بن‌بست می‌شدند و امروز نمی‌توانستیم از آنها بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بزرگان، اساتید و نخبگان حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید بتوانند فضای علمی و پژوهشی کشور را با تاسی از سیره و شیوه امام جعفر صادق(ع) مدیریت کنند و تربیت شاگردان توانمند برای آینده ایران و اسلام را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار