کد خبر: ۱۱۶۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 09 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» مشاور خانواده گفت: زنگ خطر پیری جمعیت در البرز و شهرستان فردیس به صدا در آمده است و باید مردم را متوجه این خطر کرد.

مرضیه آقاجانی گفت: ترس از فرزندآوری در برخی از خانواده به یک معضل تبدیل شده و افراد جای خالی فرزند را با نگهداری از حیوانات خانگی پر می‌کنند.

مشاور خانواده ادامه داد: نگهداری از حیوانات در خانه به جای فرزندآوری نیز یکی از مصادیق زندگی غربی است که در دهه‌های اخیر وارد زندگی مردم ما شد.

وی افزود: افزایش این پدیده باعث شد که به دستور مسئولان شهری شهرستان فردیس ورود افراد به همراه سگ در برخی از پارک‌های منطقه ممنوع شود.

آقاجانی تصریح کرد: امروز موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از مسائل مهم در کشور و البرز است، زیرا ایران کوچک نیز پایین‌ترین نرخ زاد و ولد را در بین استان‌های کشور دارد.

وی با بیان اینکه موضوع نگهداری حیوان به جای فرزند فقط به موضوع جمعیت مربوط نمی‌‍شود و تهدیدی برای بنیان خانواده است، گفت: دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند که خانواده را در کشور از بین ببرد، زیرا مؤلفه قدرت نظام و عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

مشاور خانواده با اشاره به اینکه حیوان هیچ‌گاه همدم تنهایی انسان نخواهد بود، ادامه داد: متأسفانه افراد متوجه این موضوع نیستند و زمانی به خودشان می‌آیند که دیگر کار از کار گذشته است.

آقاجانی افزود: امام جمعه شهرستان فردیس چندین هفته است که در خطبه‌های نماز جمعه به اهمیت موضوع فرزندآوری اشاره کردند و ضرورت این مهم را یادآور شدند.

وی تأکید کرد: سندروم «آشیانه خالی» در آینده‌ای نه چندان دور گریبان افراد را می‌گیرد، زیرا هیچ‌ امیدی به خانه‌های سالمندان و حیوانات خانگی نیست و این فرزندان هستند که همدم روز‌های پیری و کهنسالی می‌شوند.

مشاور خانواده در پایان اظهار داشت: زنگ خطر پیری جمعیت در استان و شهرستان فردیس به صدا درآمده است و اگر متوجه آسیب‌های این مهم نباشیم، فرصت طلایی را از دست داده و وارد فاز پیری جمعیت می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار