کد خبر: ۱۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 26 October 2015
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از افتتاح پروژه احداث خط انتقال آبرسانی از محل سد آیت‌الله بهجت تا محل بند سد مخزنی به روش بی.او.تی در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر مرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری هفته پدافند غیرعامل «مصون‌سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» از چهارم تا دهم آبان ماه جاری اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌های پیشگیرانه است که موجب کاهش خسارت و افزایش بازدارندگی در جامعه می‌شود.

وی پدافند غیرعامل را سبب افزایش پایداری ملی عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل در استان‌ها در راستای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای انسانی انجام می‌شود.

مرادی از تشکیل 12 کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در گیلان خبر داد و بیان کرد: پدافند غیرعامل در 16 شهرستان به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه تهدیدهای سایبری، زیستی و اقتصادی اکنون جایگزین تهدیدهای نظامی شده است، تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل با هدف تحقق تدابیر مقام معظم رهبری و دولت، معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های پدافند غیرعامل در جامعه و گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره امداد و نجات در 50 مدرسه هم‌زمان با نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل در گیلان اشاره کرد و گفت: مانور تخلیه اضطراری اداره‌ها در 16 شهرستان برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به برگزاری مانور قطع برق اداره‌های حساس و بیمارستان‌های گیلان، خاطرنشان کرد: مانور مبارزه با بیوتروریسم به همراه کلاس آموزشی توسط دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از افتتاح پروژه احداث خط انتقال آبرسانی از محل سد آیت‌الله بهجت تا محل بند سد مخزنی خبر داد و یادآور شد: پروژه مذکور به روش بی.او.تی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی برگزاری گردهمایی و هم‌اندیشی نخبگان و استادان دانشگاهی در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پدافند غیرعامل خواند و اظهار کرد: دوره بازآموزشی و بروزرسانی مربیان و تربیت آموزش مربی پدافند غیرعامل با حضور 200 مربی در گیلان برگزار می‌شود.

مرادی برگزاری همایش پدافند غیرعامل را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل در گیلان برشمرد و گفت: آزمایش نفوذ به تعدادی از دستگاه اجرایی به صورت پایلوت توسط اعضای کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار