مشاور شهردار و رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد:
سید وحید موسویان در نشست خبری به اصحاب رسانه گفت: هیچ هزینه جدیدی برای سرانه بودجه اربعین اضافه نشده و بودجه ایستگاه‌های خدمت به زائران پیاده کربلا از مشارکت های مردمی و از محل مصوبه شورای شهر درجهت صرفه جویی به‌جای سرفصل‌های داخلی منابع شهرداری مشهد تامین شده است.
کد خبر: ۱۲۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 16 November 2015
به گزارش تابناک رضوی ، مسول ستاد اربعین شهرداری مشهدبا بیان اینکه امسال به عنوان یک کلان شهر مذهبی به این موضوع ورود پیدا کرده ایم گفت: امسال برای اولین بار ستاد ملی تشکیل شده و دستگا ه های مختلف از جمله وزارت خارجه،هلال احمر،نیروی انتظامی،سپاه پاسداران، حج و زیارت، وزارت کشور و شهرداری های کلان شهرها دورهم جمع شده اند و به شکل منسجم‌تری گام به حضور در امر مشارکت و خدمتگذاری به زوار سیدالشهدا در ایام اربعین برداشته‌اند.
 
وی اظهار کرد: به دستور شهردار کمیته های مختلفی تشکیل شده از جمله کمیته فرهنگی، حمل و نقل ، اسکان،خدمات شهری، اطلاع‌رسانی، فرهنگ ورسانه، امنیتی وکمیته پشتیبانی که در  در ستاد اربعین فعالیت می کنند. ضمن اینکه ساختار جدیدی به شهرداری مشهداضافه نشده و همه این افراد با حفظ سمت در این کمیته ها حضور دارند.

مشاور شهردار با بیان اینکه برنامه شهرداری درسه بعد خدمت رسانی می کند که در مرحله نخست با محوریت نجف اشرف و شهرهای عراق، بعد دوم حوزه حمل و نقل و سومین سطح حوزه ی برنامه های فرهنگی است.
موسویان یادآور شد: شد حدود450 نفر پاکبان به نجف اشرف اعزام خواهیم کرد که بخشی از این افراد نیروهای پاکبان موجود در ظرفیت های شهری مشهد هستند و بخشی هم از اعضای همکار ما در بسیج شهرداری هستند. همچنین 14 کامیون حامل  وسایل  حمل و نقل برای پشتیبانی و کلیه تجهیزات و نیز ضمن اینکه نوع همراهی و عزیمت این کاروانها به عراق کاملا داوطلبانه است و هیچ هزینه ای بابت آن پرداخت نخواهد شد.
وی افزود: در حوزه ی حمل و نقل نیز150 دستگاه اتوبوس شهری برای تسهیل حمل و نقل زوار وارد خاک عراق می شوند که 350 نفر در قالب این کاروان  اتوبوسی اعزام می شوند.
وی خاطر نشان کرد: ستاد اربعین شهرداری مشهد پنج موکب که شاملایستگاه صلواتی، ایستگاه خواب و ایستگاه فرهنگی درقالب هیئت  طراحی کرده که در مرز شلمچه، نجف، در راه نجف و کربلا و موکب بعدی در کربلا و آخرین موکب نیز در کاظمین و صحن مطهر امام کاظم مستقر خواهند شد.و در این موکب ها با کمک های مردمی و خیرین، و نه هزینه شهرداری پذیرایی از زوار صورت خواهد گرفت.
مشاور شهردار افزود: در خصوص حضور 4 تیم مستند سازبرای مستند سازی برنامه ها  نیز از سوی شهرداری مشهد هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
موسویان بدون اشاره به هزینه سفرهای اعضای ستاد اربعین به عتبات در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص هزینه های ستاد اربعین تصریح کرد: بخشی از هزینه ها از محل نذورات و مشارکت کارمندان شهرداری است.شهردار، معاونین، اعضای شورا و مشاورین مشارکت مالی داشته اند و درصدی از حقوق شان را به این امر اختصاص داده اند.
بعنوان مثال من شخصا هزینه زیادی بابت تماسهای مکرری که  به عراق داشته ام متحمل شده ام.

گفتنی است 5 شنبه ساعت 8و 30 صبح هفته جاری کاروان حمل و نقل و کاروان کارکنان شهرداری با حضور اعضای شورای شهر و خانواده های این افراد بدرقه خواهند شد.  


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
بله وقتي ...ميليون حقوق ميگيرند پول تماس هاشونم ميدن
البته نگفتن پول بليط مشهد به نجف و برگشت ايشون كه به دفعات رفتن رو چه كسي داده؟
اگر شخصي هست چرا سندهاش توسط شهرداري پاس شده
در ضمن چرا خودتون رو براي شهادت امام رضا(ع) و كاروانهاي پياده اماده نميكنيد چرا اينجا مكانهاي متعدد ايجاد نميكنيد براي زائران و هييت ها هر سال هم در ايام شهادت ضعيف تر بوديد
البته اين كار شما تبليغاتي هستش و مردم به زودي ميفهمند
و به زودي سند هزينه هاتون مشخص ميشه كه شخصي هستش يا ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار