مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:
بیرجند- مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سرانه مصرف ماهی در استان از ۶۰۰ گرم به ازای هر نفر به سه کیلو و ۲۴۰ گرم در سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 26 November 2015



 به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سعیدی از تولید ۳۴۱ تن ماهی سردآبی در ۶۱ باب استخر استان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این میزان تولیدات ۴۱۰ میلیارد ریال بوده و برای ۱۰۸ نفر نیز اشتغال زایی شده است.

 وی با اشاره به وجود ۴۹۹ باب استخر پرورش ماهیان گرمابی در استان عنوان کرد: در سال گذشته ۵۰۰ تن تولید ماهی گرمابی به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال در استان تولید داشته‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه در این حوزه نیز برای ۱۴۱ نفر اشتغال ایجاد شد، ادامه داد: شش باب واحد تولیدی ماهیان زینتی در استان فعال است.

وی گفت: در سال گذشته ۸۳ هزار قطعه ماهی زینی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در استان تولید شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۱ هزار منبع آبی در استان بیان کرد: اگر در کنار هر کدام از این منابع یک استخر پرورش ماهی احداث شود تولید استان به سالانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

توزیع ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در فرودین ماه سال آینده

 وی با بیان اینکه در فرودین ماه توزیع بچه ماهی را در استان خواهیم داشت، عنوان کرد: قول تامین ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی رایگان معاونت شیلات وزارت جهاد کشاورزی به استان داده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اگر مازاد بر این نیز نیاز باشد از محل اعتبارات استانی تامین و به صورت رایگان در اختیار بهره برداران قرار خواهیم داد.

وی از پیش بینی تولید ۹۲۷ تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی در استان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال۳۰۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در استان تولید داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از مجموع تولیدات امسال ۳۲۱ تن ماهی سردآبی و ۶۰۶ تن ماهی گرم آبی تولید داشته باشیم.

افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات حوزه شیلات استان

وی همچنین از پیش بینی تولید ۷۸۶ هزار قطعه ماهی زینی در استان خبر داد و افزود: اعتبارات حوزه شیلات استان علی رغم کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی استان در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص سرانه مصرف ماهی در استان بیان داشت: در سال ۸۴ سرانه مصرف ماهی در استان ۶۰۰ گرم به ازای هر نفر بوده است.

سعیدی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های ترویجی این رقم در سال گذشته به ۳ کیلو و ۲۴۰ گرم افزایش یافت.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود سرانه مصرف استان در سال جاری به چهار کیلوگرم برسد.

 وی تصریح کرد: سرانه مصرف در کشور هشت کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته ۲۸ کیلوگرم است.

سعیدی در پایان از برگزاری همایش آبزی پروری در مناطق غیر ساحلی در استان خبر داد و افزود: این گردهمایی ۲۹ و ۳۰ آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار