‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی:
‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بازار زعفران متعادل است به گونه‌ای که از حالت رکود به خاطر افزایش قیمتی که در چند ماه گذشته وجود داشت، خارج شده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 28 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا میری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت زعفران شاهد تثبیت بازار طلای سرخ هستیم، به طوری که قیمت هر کیلوگرم زعفران بین 4 میلیون و 350 هزار تومان تا 5 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نوسانات قیمتی شدید در بازار وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون بازار زعفران متعادل است که خوشبختانه از حالت رکود به خاطر افزایش قیمتی که در چند ماه گذشته وجود داشت، خارج شده‌ایم.

میری از تقاضای بالای خریداران خارجی خبر داد و گفت: زعفران خراسان به 47 کشور جهان صادر می‌شود که عمده هدف کشورهای صادراتی ما را اروپا، حاشیه خلیج فارس، چین و هندوستان تشکیل می‌دهد.

وی حضور دلالان در بازار صادراتی زعفران را یک خطر جدی دانست و عنوان کرد: دلالان منتظر فرصت هستند تا از آب گل‌‌آلود ماهی بگیرند و درست زمانی که تب بازار می‌خوابد با خرید زعفران از کشاورز جلوی عرضه در بازار را می‌گیرند و از این طریق صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده تا قیمت‌ها را افرایش دهند.

‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی افزود: دلیل اصلی کاهش صادرات زعفران در ماه‌های گذشته حضور دلالان بود و برای اینکه همواره شاهد متعادل بودن بازار باشیم نیازمند حمایت دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم.

میری در پایان یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از تولیدکنندگان زعفران را اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آنان دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار