از اول دی ماه صورت می‌گیرد:
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه با عرضه‌کنندگان محصولات دخانی غیر مجاز برخورد می‌شود، گفت: فروش محصولات دخانی بصورت فله، باز و نخی نیز ممنوع است.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 05 December 2015


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علی تهوری گفت: دستورالعمل عرضه محصولات دخانی در دستور کار بازرسی قرار گرفت و از ابتدای دی ماه با عرضه‌کنندگان محصولات دخانی غیر مجاز برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این دستور العمل کلیه افرادی که اقدام به فروش محصولات دخانی می‌نمایند باید از دی ماه امسال دارای پروانه کسب از اتحادیه مرتبط و پروانه فروش از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور باشند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان تصریح کرد: تنها واحدهایی مجاز به عرضه و فروش محصولات دخانی هستند که محصولات آنها بصورت بسته‌بندی و دارای شماره سریال، تصاویر هشدار دهنده بهداشتی، ابزار امنیتی و درج عبارت مخصوص فروش در ایران باشد.

وی با بیان اینکه فروش و عرضه محصولات غیر مجاز و قاچاق ممنوع است، افزود: فروش محصولات دخانی بصورت فله، باز و نخی نیز ممنوع است.

تهوری با اشاره به اینکه افراد صنفی مکلف اند از فروش محصولات دخانی به افراد کمتر از 18 سال خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده تخلف مجوز و پروانه فروش واحد صنفی متخلف بصورت دائم ابطال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تبلیغ در عرضه یا فروش کالای دخانی نیز ممنوع است، افزود: واحدهای صنفی دارای پروانه فروش می‌باید محصولات دخانی را از عمده فروشان دارای مجوز تهیه نمایند و خرید از سایرین تخلف محسوب می‌شود.

کشف بیش از 20 هزار نخ سیگار در طرح نظارتی ویژه کالای دخانی قاچاق استان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان گفت: درگشت های مشترک و بازرسی بیش از هزار واحد صنفی علاوه بر سیگار قاچاق بیش از27 کیلو ناس کشف شد.

تهوری افزود: در اجرای طرح نظارتی ویژه کالای دخانی قاچاق در سطح عرضه، طرح مذکور در دو مرحله اطلاع­رسانی از تاریخ 10 آبان ماه و عملیاتی از 15 تا پایان آبان ماه در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: با عنایت به کاشف بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت در امر مبارزه با قاچاق، بازرسی­ها در قالب گشت مشترک و با حضور ضابطین (پلیس آگاهی و تعزیرات حکومتی) انجام شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان تصریح کرد: در این طرح 64 گشت مشترک در استان برگزار گردید که طی آن ازهزار و 225 واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی به عمل آمد و 20هزار و 883نخ سیگار قاچاق و 27هزار و 475گرم ناس به ارزش ریالی 16میلیون 115هزار و 402کشف شد.

تهوری یادآور شد: کالاهای مکشوفه پس از تکمیل صورتجلسه کشف جهت سیر مراحل قانونی توسط ضابطین جمع آوری شد.

کشف حدود 3 هزار نخ انواع سیگار از واحدهای عرضه محصولات دخانی فردوس     

احمد نعیمی، رییس اداره  اداره صنعت معدن وتجارت فردوس، نیز گفت: بمنظور پیشگیری و برخورد با عرضه محصولات دخانی قاچاق در سطح بازار شهرستان گشت مشترکی باشرکت ادارات مرتبط برگزار شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از واحدهای عرضه کننده محصولات دخانی تعداد 2هزار و 980نخ انواع سیگار قاچاق از واحدهای متخلف کشف و ضبط گردید وپرونده متخلفین پس از تشکیل به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار