احیای مجدد دانشگاه بین المللی چابهار
سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: این دانشگاه براساس تفاهم نامه امضا شده با دو شرکت فولاد مکران و مکران فلز از بهمن امسال جذب و آموزش چهار هزار و 400 دانشجو را برای بکارگیری در اکتشاف و بهره برداری معادن مختلف سیستان و بلوچستان و کارخانه فولاد آغاز می کند.
کد خبر: ۱۵۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 27 December 2015
علی اصغر تباور اظهار داشت: هزار و 200 دانشجو در سه رشته تکنولوژی معدن، فرآورده های معدنی و مهندسی معدن در مقطع کارشناسی جذب می شوند و سه هزار و 200 دانشجوی دیگر در خصوص کار در قسمت های مختلف کارخانه فولاد آموزش های لازم عملی و تئوری را فرا می گیرند.

وی گفت: دانشجویان در پنج سال آینده پس از کسب مهارت های لازم با اولویت در دو کارخانه فولاد مکران و مکران فلز چابهار استخدام می شوند.
وی افزود: این دانشگاه نقش مفید و موثری در توسعه چابهار و تربیت نیروی انسانی خلاق، متخصص، مولد و مجرب برای جذب در بازار کار داشته است.

وی بیان کرد: دانشگاه بین المللی چابهار مرکز آموزشی غیر انتفاعی و غیر دولتی است که در سال 1381 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری آغاز به کار کرده است و تاکنون بیش از هزار و 600 دانشجو در این مرکز دانش آموخته شدند.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: هم اینک 350 دانشجو در 13 رشته کارشناسی، کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

تباور افزود: فراهم کردن محیطی مناسب و جذاب برای جوانان ایرانی، تربیت نیروی متخصص برای کشور به ویژه مناطق آزاد، تقویت فرهنگ ملی در کنار توسعه دانش و مهارت های فردی، تلاش برای موفقیت دانشجویان با برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت و ارائه خدمات لازم از مهمترین اهداف شکل گیری این دانشگاه به حساب می آید.

با راه اندازی کارخانه فولاد مکران زمینه اشتغال شش هزار نفر و کارخانه معدن تیتانیوم که شرکت مکران فلز عهده دار اجرای آن است زمینه اشتغال هشت هزار و 910 نفر فراهم می شود.

بر اساس اعلام مدیران این دو شرکت اولویت جذب و استخدام با نیروهای متخصص و آموزش دیده و دارای مدارک دانشگاهی از مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه بین المللی چابهار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار