خدمتگزار: مسئولين ذيربط در استان بايد به گونه اي عمل كنند که اقدامات آنها هماهنگ با كشور در استان انجام شود/ در زمینه مصرف کالای استاندارد رسانه ها به ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی کنند/ دبيركميسيون نظارت بر قاچاق كالا و ارز خراسان جنوبي: در 9 ماه، ارزش ریالی پرونده های محکومی بیش از 32 میلیارد ریال و ارزش پرونده‌های وصولی بیش از 12 میلیارد ریال بوده است
کد خبر: ۱۵۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۲ 28 December 2015

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولین باید متوجه باشند تاثيرات مخربي كه قاچاق كالا در تامين سلامت مردم دارد به شيوه اي هنرمندانه و به روش هايي كه تاثيرگذارباشد بازگو شوند.

به گزارش تابناک وجه اله خدمتگزار ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان گفت: باید قاچاق کالاهایی که نظام اقتصادی کشور را دچار خدشه می کند توقیف و ثبت و ضبط شود.

وي بر انجام اقدامات هماهنگ در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان تاكيد كرد و ادامه داد: مسئولين ذيربط بايد با هماهنگي هايي كه انجام مي دهند به گونه اي اقدام كنند تا اين اقدامات به صورت هماهنگ با كشور در استان به انجام برسد تا از موازي كاري و هدر رفت منابع و هزينه جلوگيري گردد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مصرف کالاهای قاچاق خارجی باید در زمینه مصرف کالای استاندارد فرهنگ سازی شود، تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در تحقق این مهم نقش مهمی دارند.

وي بر همكاري دستگاه هاي مربوطه در زمينه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاكيد كرد و ادامه داد: دستگاه هاي اجرايي ذيربط در اين زمينه با همپوشاني وهمكاري هاي بين دستگاهي اقدامات و برنامه ريزي هاي لازم را صورت دهند.

حسنی مقدم، دبيركميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر قاچاق كالا و ارز خراسان جنوبي نیز در این جلسه از برگزاری 8 جلسه با 31 مصوبه پیرامون موضوعات مختلف پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان و تعداد 4 نشست تخصصی در همین ارتباط در محل دبیرخانه کمیسیون خبر داد و گفت: برگزاری تعداد 2 جلسه پیرامون مشکلات و موانع اجرای ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در اجرای بند 3 صورتجلسه کمیسیون استان، برگزاری جلسه کارگروه بررسی روند مبارزه با قاچاق کالای دخانی به منظور هماهنگی دستگاه های ذیربط در امر مبارزه با قاچاق مذکور،تشکیل جلسه پیرامون تجدید نظر خواهی از آراء برائت یافته پرونده های قاچاق کالا و ارز موضوع تبصره 3 ماده 50 برای بررسی تعداد ده فقره پرونده مربوطه با حضور نمایندگان پلیس آگاهی، گمرکات و جهادکشاورزی استان، پیگیری موضوع خروج کالاهای مشمول تسهیلات مرزنشینی به صورت تجاری از استان در اجرای بند 5 صورتجلسه کمیسیون استان از جمله مهم ترین اقدامات کمیسیون استان از تاریخ 30 مهرماه جاری تاکنون بوده است.

وی در ادامه در خصوص پرونده های متشکله در تعزیرات حکومتی طی 9 ماه نخست سال گذشته، تصریح کرد: تعداد پرونده های موجودی 89 فقره، تعداد پرونده های وارده 495 فقره پرونده، تعداد پرونده‌های مختومه 443 فقره، تعداد پرونده های مانده تا پایان آذرماه جاری 141 فقره است که بیش از 32 میلیارد ریال ارزش ریالی تعداد پرونده های محکومی و بیش از 12 میلیارد ریال نیز ارزش پرونده‌های وصولی است.

دبيركميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر قاچاق كالا و ارز خراسان جنوبي اظهارکرد: در زمینه پیگیری و صدور مجوز صادرات روغن سوخت تقطیری به کشور افغانستان توسط کمیسیون استان از 30 مهر ماه جاری تاکنون 77 تانکر با وزن یک میلیون و 917هزارو465کیلوگرم صادر شده است.

حسنی مقدم، تعداد گشت های مشترک بازرسی در سطح استان را  مورد64 و تعداد بازرسی های انجام شده را هزار و 225 مورد اعلام کرد که طی این بازرسی ها میزان 20هزارو883 نخ سیگار و 27هزارو475 گرم ناس کشف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار