کد خبر: ۱۵۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 02 January 2016
به گزارش روز جمعه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، حاج رحم الدین حاجی آغا در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار اظهارکرد: حمل کانتینر از بندر کراچی تا قندهار 18 ساعت زمان می برد اما از بندر چابهار 12 ساعت زمان نیاز است.
وی افزود: تجارت از بندر چابهار برای افغانستان نسبت به کراچی مقرون به صرفه تر است.
وی گفت: با توجه به اقدامات و پیشرفت های خوبی که صورت گرفته و بر اساس تاکید رئیس جمهوری افغانستان، باید نهایت استفاده را از بندر چابهار داشته باشیم.
مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان با بیان اینکه تاکید این است که مسئولان دولتی افغانستان در نشست های مختلف با بازرگانان موقعیت راهبردی و ظرفیت های بندر چابهار را تشریح کنند اظهارکرد: با این اقدام سرمایه گذاران آشنایی بیشتری نسبت به این بندر اقیانوسی پیدا می کنند.
حاجی آغا یکی از علت های سرمایه گذاری نکردن تجار افغانستان در بندر چابهار را اطلاع رسانی ضعیف عنوان کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی چابهار باید با برپایی نمایشگاه، کنفرانس ها، همایش ها و برگزاری نشست با تجار و بخش های خصوصی کشورهای مختلف زمینه بیشتر شدن همکاری های بین المللی را فراهم کند.
وی بیان کرد: بازاریابی نامناسب باعث شده است تجار افغانستان شناخت درستی از مزایای بندر چابهار در عرصه بین المللی نداشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در دیدار با مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان به ظرفیت ها و اقدام های انجام شده در خصوص توسعه بنادر و اسکله ها اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 95 شاهد پهلوگیری کشتی های سوپر پاناماکس در این بندر خواهیم بود.
سیاوش رضوانی گفت: از هر نوع سرمایه گذاری تجار در بندر چابهار استقبال می کنیم.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار