معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر لزوم تقویت بخش درمانی زندان ها و اهمیت فعالیت های بهداشتی برای زندانیان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 05 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر لزوم تقویت بخش درمانی زندان ها و اهمیت فعالیت های بهداشتی برای زندانیان تاکید کرد.
ایرنا از روابط عمومی زندان های ایلام، گزارش داد: دکتر راضی ناصری فر گفت: در راستای همکاری همه جانبه و ارتقای بخش بهداشتی و درمانی زندان های استان و همچنین توسعه آموزش های لازم در جهت کنترل بیماری ها و در اختیار نهادن ملزومات و تجهیزات پزشکی و درمانی، این دانشگاه آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه زندان ها به لحاظ محدودیت مکانی و تراکم جمعیت بیشتر از همه در معرض خطر و آسیب بیماری هستند، اظهار کرد: زندان نیز بخشی از جامعه است که باید با مراقبت های ویژه و رعایت دقیق اصول بهداشتی و درمانی مورد حمایت قرار گیرد.
ناصری فر افزود: کنترل بیماری ها، توسعه آموزش های بهداشتی و درمانی به زندانیان و خانواده های آنها، تکمیل تجهیزات پزشکی و درمانی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارکنان، تعدد بازدیدها و سرکشی از وضعیت بهداشتی زندان از جمله اقداماتی است که باید برای حفظ سلامت زندانیان انجام گیرد.
وی تاکید کرد: تاکنون به صورت همکاری فیمابین دانشگاه علوم پزشکی و اداره زندان ها این اقدامات در زندان ها به صورت مستمر صورت گرفته و انتظار می رود این روند رو به رشد مداوم و مستمر باقی بماند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هدف و فلسفه وجودی زندان اصلاح و تربیت مجرمان است و این امر در سایه اقدامات مهم و بزرگی چون اجرای اصولی برنامه های بهداشتی و درمانی و حفظ شرایط متعادل روحی روانی زندانیان امکان پذیر است.
وی افزود: فعالیت های اصلاحی و تربیتی در سطح زندانها بسیار گسترده است و در این میان تاثیر برنامه های منسجم بهداشتی و درمانی در پیشبرد اهداف مذکور بر کسی پوشیده نیست.
ناصری فر ادامه داد: ارتقای سطح سلامت تنها منحصر به اجرای برنامه های درمانی نبوده و فاکتورهای دیگر از جمله آموزش های موثر و آگاه سازی نسبت به انتشار بیماری های واگیردار و نوپدید نیز در آن تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، شناسایی و تشخیص زندانیان مبتلا به بیمارهای خاص و پرآسیب، جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و قابل انتقال، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد انواع بیماری ها و آموزش راه های انتقال و پیشگیری، یک امر حیاتی و ضروری است.
به گزارش ایرنا، در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه علوم پزشکی و زندان های استان سرکشی و بررسی وضعیت بهداشتی زندانیان در ایلام به صورت مکرر انجام می گیرد.
بر اساس اعلام منابع غیر رسمی بیش از یک هزار نفر به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف در زندان های ایلام دوران محکومیت خود را می گذارنند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار