کد خبر: ۱۷۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 28 January 2016
مدرس دارالعلوم مکی زاهدان گفت: اگر امت اسلامی سخنان رهبری را سرلوحه خود قرار دهند محال است دشمنان بتوانند در جامعه اسلامی اختلاف افکنی کنند.

حامد علی مبارکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعداد هزار و 60 درخواست مجوز سرمایه گذاری در 10 ماه سال جاری به این سازمان ارایه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد درخواست ها، 494 مجوز ثبت شرکت خارجی هستند که توانستند هشت میلیارد دلار در چابهار سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: شرایط و موقعیت راهبردی چابهار، قرار گرفتن در سواحل مکران و اتصال آن به اقیانوس هند سبب شده در فضای پسا تحریم بیش از 50 گروه و هیات اقتصادی اعم از سرمایه گذاران خارجی، ایرانیان مقیم خارج کشور از چابهار دیدن کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: هم اکنون با برداشتن تحریم ها هیات های تجاری- اقتصادی و سفیران کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی و استفاده از ظرفیت ها، مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری به این منطقه سفر کردند.
مبارکی بیان کرد: سفیران کشورهای چین، ژاپن، پاکستان و افغانستان از جمله کشورهایی بودند که تاکنون در راس هیات های سیاسی و اقتصادی از ظرفیت های این منطقه دیدن کردند.
وی با بیان اینکه چابهار موقعیت ویژه و راهبردی دارد،خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های کلان و توسعه بندر، توجه های ویژه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و دولتمردان تدبیر و امید مبنی بر توسعه سواحل مکران این منطقه مورد توجه کانون جهانی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ادامه داد: حدود 50 طرح عمرانی در دو سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد شهرستان آغاز شده که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.
مبارکی با اشاره به اینکه سرمایه گذار خارجی می تواند سبب توسعه چابهار و سیستان و بلوچستان شود، افزود: فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در بخش صنعت و معدن، پالایشگاه کوچک نفت، صنایع بالادستی و پایین دستی و صنایع کوچک مختص شیمیایی در این منطقه وجود دارد.
وی بیان کرد: توسعه منطقه آزاد چابهار در برنامه های ششم نیز مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید است که در جهت توسعه سواحل مکران از بندر چابهار تا جاسک و سیریک در استان هرمزگان گسترش می یابد.
منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به مساحت 140 کیلومترمربع و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 توسط مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.
سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش در آمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی تشکیل یافته است.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار