از860 هکتار اراضی ملی فارس رفع تصرف شد. بیشترین زمین های رفع تصرف شده به ترتیب در شهرستان های فراشبند،لار و آباده است.
کد خبر: ۱۷۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 03 February 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت : بیشترین زمین های رفع تصرف شده به ترتیب در شهرستان های فراشبند،لار و آباده و کمترین آن مربوط به شهرستانهای مهر و پاسارگاد است.
مهرزاد بوستانی افزود: تاکنون هزار و 112 پرونده تخلف برای متجاوزین به عرصه های ملی تشکیل شده است که از این مقدار 434 مورد مربوط به قطع درختان، 471 پرونده تخریب ،22 فقره مربوط به آتش سوزی ،15فقره حمل غیر مجاز ذغال و 148 مورد نیز چرای بیش از حد دام ها بوده است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 769 فقره رای شامل 350 فقره ماده واحده و 419 فقره تخریب و تخلف در اراضی ملی صادر شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از تشکیل کمیته حفاظت از منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری در این اداره کل خبر داد و افزود: این کمیته موظف است نقاط بحرانی استان را شناسایی وبا ارایه راهکارهای موثر برای مقابله با پدیده زمین خواری اقدام کند.
وی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی که همچنان رفع تصرف نشده اند اظهار داشت:برای این گونه اراضی نیز پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
استان فارس با وسعت 12 میلیون و400 هزار هکتار ، 7 و نیم درصد مساحت کل کشور را دارد و بیش از 10 میلیون و 200 هزارهکتار آن اراضی ملی و دو میلیون و 200 هزار هکتار جنگل است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار