مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران،کمبود پرستار در استان مازندران یک هزار و 400 پرستار است و برخی از پرستاران در دانشگاه بدون متولی هستند.
کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 20 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، بابعلی آزادیان در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و استانی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: در حرفه پرستاری افتخاری است که از خدمت به خلق به یادگار می‌ماند.

وی با اشاره به وجود روایت‌هایی درباره ارشمندی شغل پرستاری افزود: همه اقدامات پرستاران حسنه است و در دین مبین اسلام برای این فعالیت پرستاری ارزش خاصی قائل شده است و امید است پرستاران برای کسب رضای الهی کار کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تصریح کرد: عدم وجود کمک بهیار، کمبود نیرو، نداشتن منشی، کمبود اعتبار و ... مشکلات حوزه پرستاری را متعدد کرده و آن خدمات ارشمند آن گونه که باید انجام نمی شود.

وی افزود: بین 30 تا 35 درصد کادر در دانشگاه‌ها، پرستار است و هر اقدامی برای حل مشکلات این گروه از مشکلات دانشگاه می کاهد.

آزادیان با بیان اینکه جذب کمک‌های پرستاری به اندازه نیاز قابل قبول است، عنوان کرد: کمبود کمک بهیار حلقه مفقوده بیمارستان‌ها است که اغلب توسط دانشگاه یا خود مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه پرستاری یک پنجم پزشکان است، افزود: کمبود پرستار در استان یک هزار و 400 پرستار است و برخی از پرستاران در دانشگاه بدون متولی هستند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به اینکه در کل کشور با مشکل کمبود پرستار مواجه هستیم ؛ در مازندرن فارغ التحصیل پرستاری به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع روان پرستاری افزود: برخی از پرستاران تحصیلات تخصصی این رشته را دارند امید است با بکار‌گیری این پرستاران خدمات ارزنده ای به نیازمندان ارائه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار