مناطره سه کاندیدا در تبریز
سالن شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز شاهد مناظره سه نفر از کاندیداهای مطرح شهر تبریز برای ورود به مجلس بود. ابتدا براساس برنامه هر یک از این عزیزان به معرفی مختصر از خودشان پرداختندو در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۸۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 24 February 2016

لازم به توضیح است که سوالات هر یک از عزیزان به رنگ خاصی مشخص شده است.  دکتر پزشکیان با رنگ بنفش، حجت الاسلام میر تاج الدینی با رنگ قرمز و دکتر بهزاد وکیلی با رنگ آبی نشخص می شود


پزشکیان:من دکتر پزشکیان هستم. ما بسیجی تر از بسیجی ها هستیم . انقلاب که شد در جریان هایی که به طرفداری از  امام بود  را راه اندازی کردیم.  انقلاب فرهنگی را از انجمن اسلامی ما شروع کردیم. در تمام عملیات هایی که لشگر عاشورا حضور داشت  بچه های ما نیز  بودند. ما  حتی  به اصفهان هم نیرو میدادیم . ما در دوره وزارت با اقتصاد مقاومتی و رقتار بسیجی توانستیم 600 مرکز بهداشت را به نام 600 شهید به نام بسیج بدون اعتبار  بسازیم  .در طول مدیریتم  50 مرکز درمانی ساختیم.

به فکر فقرا بوده و هستم. جزئ محدود آدم هایی هستم که در این مملکت تا به حالا مجوز مطب نگرفتم ،جزئ هیج جریانی نیستم. اصلاح طلبم و اون هم به خاطر فرمایش قرآن است که می فرماید عمل الصاحات .من محکم به اصول اعتقاد دارم.

به این علت به مجلس میروم که مجلس جای مردم علمی است مردمی که به فکر فقرا باشند.

جای کسانی نیست که طرح 2 فوریت بنویسند بعد 6 ماه لغو کنند.

ما برنامه کشوری داریم. براساس قانون برنامه باید عمل کنیم. دعوای ما با دولت قبل بر اساس این عدم اجرا به برنامه بود.

موظف به اجرای برنامه هستیم و.مشکل اینست که حرف میزنیم و عمل نمی کنیم و خدمت گذار مردم باشیم باید در عمل ثابت کنیم نه در حرف.


میرتاج الدینی:خوشحالم که در جمع این محفل باشکوه سیاسی در دانشگاه هستیم. کوتاه عرض کنم از سال 56 درس حوزه را شروع کردم و بعد از انقلاب تا سطح عالی ادامه دادم. الان در مرحله تدوین رساله دکتری مدیریت استراتژیک هستم. انگیزه اصلی من برای ورود به دانشگاه برای فرا گرفتن بحث های های اقتصادی بود. مجلس دهم باید مجلس انقلابی  و عدالت محور باشد. مشکلات مردم را بداند و مشکلات را بتواند با ریل گذاری خوب در مسیر رفاه و عدالت اقتصادی حل و کمک حال دولت و مردم باشد. راه گشای مشکلات باشه نه مشکل زا.

مجالس مختلفی را تجربه کردیم. مجلسی بود که مشکل زا بود. همان مجلسی که  پزشکیان بسیجی را استیضاح کرد.

قانونی  میخواهیم که رضایت مردم و حق و عدالت را در پی داشته باشد، متاسفانه بعضی ها با شعار پوپولیسیتی با قانونی که به دنبال رضایت مردم باشد مخالفت میکنند.تصمیمی که در مجلس هشتم برای هدفمندی یارانه ها گرفتیم برهمین اساس بود . همین طرح عدالت اقتصادی و رضایت مردم را در برداشت. مردم هم در رفراندوم عملی در ثبت نام  یارانه مجدد ثبت نام کردند.

وکیلی:بنده بهزاد وکیلی سرباز خدمت گذار این مملکت هستم و افتخارم اینست  که در طول 27 سال خدمتم همواره یک سرباز بوده ام. ما الان در برهه ای هستیم که مجلسی دانش محور و مقتدر نیاز داریم تا برای آینده کشور تصمیمات مهمی بگیرد.  مجلس آتی باید در کنار دولت برای رفع مشکلات قدم بردارد. مشکلاتی همچون بیکاری و افسردگی و معیشت مردم که جزء مشکلات اساسی مردم می باشند.

مجلس باید اقتصاد محور باشد و خلاء های ناشی از تحریم ها و سوء تدبیر ها را جبران کند.

سوالات دانشجویی:

چرا در برنامه توهین به ترکها هیچ عکس العملی نشان ندادید؟

جزو اولین افرادی بودم که هم با وزیر در این باره حرف زدم و  هم با رسانه ها مصاحبه کردم. در حقیقت فردای همان روز  رئیس صدا و سیما و مدیران شبکه عذرخواهی کردند.

در ضمن بنده به آنچه که هستم معتقدم. اگر به ملتم پایبند نبودم در تهران کارهای دیگری را دنبال می کردم. بیشتر از کسانی که مدعی هستند فعال هستم. یکی از شاخص های توسعه  احترام به فرهنگ جامعه است.

علت رها کردن مجلس و رفتن به دولت چیست؟

میر تاج الدینی: من معتقدم که دولت نماینده مردم است و هم مجلس نماینده مردم است. اگر کسی از نمایندگان در زمان آقای خاتمی  به ایشان کمک میکرد این پشت کردن به رای مردم بود؟

اگر الان یکی از نماینده ها را دولت بخواهد و آن نفر به دولت کمک کند آیا پشت کردن به رای مردم است اگر کسی سهم استان را در کابینه بالا ببرد این پشت کردن به رای مردم است؟

من در آن دوره با همه نمایندگان استان ارتباط وسیعی داشتم وازبحث مترو و خط دوم زرینه رود گرفته تا مباحث دیگر با بسیاری از نمایندگان همراهی میکردم.

چرا در یکی از لیست های اصول گراو اصلاح طلب حضور ندارید؟

وکیلی:عرض کنم که لیست های زیادی است و در جند لیست هم هستیم.  لیست در کشور ما  هنوز جا نیفتاده است.

هیچ کدام از این دو جریان منشور مدونی را ندارند. امام فرمودند که نه شرقی نه غربی . کاندیدای مستقل بودن ایراد نداردو نمایندگانی داشتیم که در لیست مستقل هستند من مستقل  و تابع ولایت هستم.

وائتلاف ها و لیستهادر ایران مبنای واقعی ندارد.چرا مشاهده می شود افرادی  که در این دو ائتلاف مهم هستند، در لیستها و با افراد ائتلافهای دیگر نیز هستند این چه اخلاق سیاسی است که یک نفر با 12 نفر ائتلاف می کند ؟چون در ائتلاف انسان متعهد می شود که به اعضای آن لیست صرفا رای دهد . این افراد چطور میتوانند با بیش از 6 نفر ائتلاف کنند در حالی که فقط می توانند به 6 نفر رای دهند.

چرا یک مفسد اقتصادی از جریان اصلاح طلبی حمایت میکند؟

پزشکیان: یکی از مشکلات مردم ما همین تهمت هاست . خدا در قرآن می فرماید:میخواهید بگم که شیطان برای چه کسانی نازل میشود؟ بر آنهایی نازل می شود  که شنیده ها را میگویند ولی دورغ است. اگر کسی مفسدیا فتنه گر است بگیرند محاکمه کنند. اگر من محاکمه نشدم و به من تهمت بزنند این جرم است. من از کرباسچی دفاع نمی کنم. و معتقدم به تبریز هم نمی آمد بهتر بود.چرا به همه تهمت نفوذی و جاسوی می زنیم.

چرا از سیاست های احمدی نژاد دفاع می کنید؟

اقای احمدی نژاد یک رئیس جمهور 8 ساله بود و با رای مردم روی کار آمدو کارهایی نیز انجام داد که دیگران نتوانسته بودند  انجام دهند.

من مطلق گرا نیستم . احمدی نژاد اشکالاتی هم داشت و خدمات 8 ساله هم داشت که دفاع هم میکنم. نماد مقاومت بود. در دیدار سید حسن نصر الله در لبنان ایشان  به من مطلبی گفت که در آخرین سفرم به ایران به خانه احمدی نژاد رفتم و از او تشکر کردم. او گفت که به احمدی نژاد گفتم:شما یک لحظه مارا تنها نگذاشتیم. آیا نباید از این شخصیت به نیکی یاد کنیم؟ یا بهش توهین کنیم. ایشان ایراد هایی هم داشت و قهر9 روزه و برنامه یکشنبه سیاه را قبول نداشتم.

اما مثل فتنه گران هم نبود که به حرف آقا گوش نکند.  فتنه گران16 بیانیه صادر کردند و جامعه را به آشوب کشاندندو تبعیت رهبری نکردند و کارهایشان را ادامه دادند.

مسکن مهر وهدفمند یارانه ها و پیشرفت علمی کشوراز جمله کارهای مفید احمدی نژاد بود.

چرا بیشترین غیبت را با اختلاف فاحش از سایر نمایندگان استان در مجلس دارید؟

پزشکیان: اولا این حرف حرف شیطان هست. ما باید یاد بگیریم براساس شواهد حرف بزنیم . خیانت را کسانی می کنند که با اسم مردم آمدند و دنبال کارهای خودشان رفتند.

حق و قانون را شعار انتخاب کردم. عده ای خواص را بولد کردند و مردم را رها کردند. مجلس و قوه قضاییه و دولت برای خودشان بیمه تکمیلی درست کردند ولی  وقتی پای مردم میاید  میگویند که پول نداریم.

احمدی نژاد  میگفت که برنامه جهارم را قبول ندارم. خلاف قانون عمل می کرد و هیچ کس هم نگفت تو چیکاره ای که قانون را قبول نداری؟

نمیشود یک عده از آشنایان خودمان ر ا استخدام کنیم و بقیه مردم را رها کنیم.


میر تاج الدینی در پاسخ به این ادعای پزشکیان گفت:

من کاملا در جریان تصویب  طرح هدفمندی یارانه ها بودم . مجلس تصویب کرد که باید یارانه نقدی به مرد بدهیم. باید 60 درصد منابع حاصل از هدفمندی رابه مردم بدهیم. آخرین آمار از مجلس ، از درآمد هدفمند سازی  یارانه ها مبلغ 67 هزار میلیار تومان بوده که باید 40 هزار میلیارد آن به مردم دهند. طبق قانون اگر قیمت باید حامل های انرژی افزایش یابد باید یارانه مردم را  نیز افزایش داد که دولت متاسفانه این کار را نکرد. این دولت در باره خلاف قانون عمل کرد.

بنزین را 100 تومان کرد و گازوئیل را 350 برد ولی حق مردم را نداد.


بعضی از نمایندگان ترمز هدفمندی بودند مثل توکلی. همیشه مانع ایجاد می کردندو 2 سال جلوی این مصوبه هدفمند ساری را گرفتند که آیا این ترمز ها در جهت عدالت بود؟

اگر این طرح اجرا نمی شد سناریوی همیشگی بنزین ادامه داشت و باید امروز 10 میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه می کردیم تا بنزین وارد کنیم تا بسوزانیم آیا این عدالت است؟

امام علی می فرماید:مال، مال من بود بین مردم مساوی تقسیم میکردم چه برسدبه بیت المال.


چرا خود آقای پزشکیان در مقابل این بی قانونی ها حرکتی نکرد؟

برگ استیضاح را امضاکردیم ودلواپسانی هم بودند که نگذاشتند . احمدی نژاد خلاف قانون را اجرا کرد.

10 درصد سهم  بهداشت بود . پیشنهادی دادیم که وقتی  فقرا  مریض شدند و پول بیمارستان را نداشتند از این منابع هزینه بیمارستان تامین شود. وبا وجود مخالفتها مصوب کردیم ولی احمدی نژاد یک ریال هم نداد.

ایشان 10 درصد را نداد. دولت مکلف به اجرای قاون است. از بقیه مانده 50 درصد نیز باید به تامین اجتماعی می دادند که ندادند. و 130 درصد پول نقدی دادند از جاهای دیگر پول آوردند. قرار بود که به صنعت و کشاورزی کمک کنند.  این آمار اقتصادی و رکود حاصل عملکرد  دولت گذشته هست.

اگر مجلس درست قانون تصویب کنه مشکلات حل میشود اگر مشکل داریم  مشکل در ایجاد و اجرای قانون است.


وکیلی نیز در این باره گفت:

پول نفت  قرار بود سر سفره  مردم بیاید. چرا دولت دلار را گران کرد و از این منبع پول بارانه را آورد  این درست نیست.

پول 120 دلاری نفت کجارفت؟آنهایی که اعتراض نکردند یا بلد نبو دند یا سهم داشتند.

برای تبیلغاتتان چقدر هزینه کرده اید؟

وکیلی: سازمان های نظارتی گردش مالی همه کاندیداها را رصد میکنند. دوستان ما سرمایه های ما هستند آنهایی که با پول، شام وعده های دورغین رای مردم را می خرند توهین به شعور مردم می کنند. من نماینده مردمی هستم که اخلاق تنها سرمایه آنهاست.دوستان رایگان به ما کمک کردندو ما بغیر از چاپ پوستر هیج هزینه ای نداشتیم.

موضعتان نسبت به فتنه چگونه است؟

پزشکیان: بنده همیشه از قانون حمایت کرده ام.با چپ و راست هم کاری ندارم.

من تو همه رسانه ها شفاف گفتم . تا اینجا که اومدم براساس اصول بوده و به آنچه معتقدم خواهم ایستاد.

وظیفه دیوان محاسبات چیست؟

وکیلی:ظبق قانون دیوان محاسبات زیر نظر مجلس است و نظارت بر بودجه وظیفه این نهاد است.

گزارش تصویری:


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
فدايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
فقط خانم دكتر فرزانه باقري رئوف
اينها بسشون است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
این کیه دیگه؟ فکر کنم فقط خانوادش میشناسنش!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
دکتر وکیلی با اینکه تا این برنامه شناختی نسبت بهتون نداشتم ولی استقلال و صداقت رو در کلام و چهره شما دیدم. انشالله که موفق باشید.
ارسلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
وکیلی نماد منطق ، پزشکیان نماد پاکدستی، تاج الدینی نماد تجربه سیاسی بودند.
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
من میخواستم تک رأی بدم، اما حالا به پزشکیان و وکیلی رأ ی میدم. وکیلی میتونه نماینده خوبی باشه.
نادری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
امروز روزیست که جوانان این شهر نشان خواهند داد که صداقت و تعهد دو مئولفه پیروزیست. رأی ما پزشکیان و وکیلی.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
بنرشو ديدم فلكه وليعصر. من بهش راي ميدم. باوقار بود. رئوف رو ميگم.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
یعنی بنرم چاپ کرده! با چه انگیزه و امیدی کاندید شده این خانوم؟ منکه هم خندم میگیره هم گریه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
پزشکيان خوب جواب داد. عالى بود. دکتر پزشکيان نشون داد ترسى از کسى نداره
پاسخ ها
مالکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
سلام. جا داره از زحمات بیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تشکر بشه! حجت الاسلام تاج الدینی هیچ حرف پزشکیان را بی جواب نگذاشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
رءوف کيه بابا؟؟؟ چه ربطى به اين مطلب ?
جمشيدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
وکيلى درد جامعه شرطى شده را بيان کرد. شرطى شده به احزاب دروغين
پاسخ ها
نسترن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
به نکته ظریفی اشاره کردند، اصولگرا و اصلاح طلب چه معنی داری وقتی تو یک لیست دیگه باهمند؟ اینا همه جنگ زرگری و سیاسی کاریه! درود بر کاندید مستقل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
خوب میگه این بحث ائتلاف رو انصافأ
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
آقای دکتر وکیلی عالی بیان کردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :