رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست ایلام گفت: مردم به جای استفاده از تبر و آتش و تسریع در تخریب محیط زیست با دوربین های فیلم برداری و عکاسی و دفترچه های یادداشت، زیبایی های طبیعت را به تصویر بکشند.
کد خبر: ۱۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 02 March 2016

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست ایلام گفت: مردم به جای استفاده از تبر و آتش و تسریع در تخریب محیط زیست با دوربین های فیلم برداری و عکاسی و دفترچه های یادداشت، زیبایی های طبیعت را به تصویر بکشند.

به گزارش تابناک ایلام؛اکبر محمدزاده روز چهارشنبه و به مناسبت روز جهانی حیات وحش اظهار کرد: طبیعت به عنوان یک معلم به بازدیدکنندگان خود درس زیبایی شناختی می دهد و تفرج کنندگان طبیعت نیز به جای تخریب این انفال، جلوه های شکوه افرینش را به وسیله قاب تصویر ماندگار کنند.
وی افزود: تمام گونه های مختلف جانوری و گیاهی و حتی جمادات نقش خاص و تعریف شده ای در طبیعت دارند و آسیب رسانی به هریک از این گونه ها موجب تخریب و نابودی طبیعت و لطمه های جبران ناپذیری به آن می شود.
وی یادآورشد: این سرمایه های طبیعی و گرانبها نقشی ارزنده و اساسی در حیات کره زمین ایفا می کنند و حفظ و صیانت از این انفال و سرمایه های از دست رفتنی امری عمومی و همگانی است.
محمدزاده با بیان اینکه دیدگاه های زیست محیطی در خصوص حفاظت از عرصه های طبیعی و گونه های جانوری و گیاهی از سوی افکار عمومی نسبت به گذشته بهتر شده است، تاکید کرد: رسانه های جمعی نقشی موثر و پیش رونده در آگاهی بخشی مردم نسبت به طبیعت ایفا می کنند.
وی یادآورشد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی در خصوص صیانت و حفاظت گروهی و عمومی از عرصه های طبیعی و گونه های مختلف گیاهی و جانوری تاثیر گذاری بیشتری نسبت به برخورد قهری دارد.
وی گفت: زیستگاه های جانوری و گیاهی نسبت به گذشته شکننده تر شده اند و استفاده و بهره برداری مردم از عرصه های طبیعی بیشتر از گذشته شده است و همین امر اگهی بخشی به مردم در خصوص حراست از این میراث های طبیعی را دو چندان کرده است.
استان ایلام یکی از ذخیره گاه های اصلی حیات وحش کشور است و این استان ماوای گونه های نادری چون پلنگ، گربه وحشی، کاراکال، افعی دم عنکبوتی و ... است که حفظ این سرمایه ها تنها با کمک مردم و نظارت دستگاه های متولی امکان پذیر است.
شهروندان و علاقمندان به حفظ سرمایه های طبیعی استان می توانند مشکلات، موارد تخلف، شکار و موضوع های محیط زیستی را برای پیگیری با شماره های تلفن 33332286 و 33331804 در میان گذارند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربع در غرب کشور دارای چهار منطقه حفاظت شده به وسعت 142 هزار هکتار، دو منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و 475 هکتار و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به گستره 368 هزار هکتار است.
در آخرین سرشماری های انجام گرفته 195 گونه پرنده و 38 گونه پستاندار در استان ایلام شناسایی شده است.
ایلام در همسایگی کشور عراق با توجه به وجود طبیعت جنگلی، بیابانی و گوناگونی اقلیم از حیث زیست و تنوع گونه های جانوری یکی از استان های غنی و برخوردار کشور به شمار می رود.
روز سوم مارس برابر با 12 اسفند به نام روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار