رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کشف و معدوم‌سازی بیش از 10 تن مواد غیربهداشتی و فاسد در قالب طرح سلامت نوروزی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 15 March 2016

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در قالب بسیج تمام امکانات و تجهیزات از اول اسفند ماه آغاز شده و تا نیمه‌های فروردین ادامه دارد.

وی گفت: در قالب این طرح بیش از 120 نفر از نیروهای بهداشت محیط با سرکشی به رستوران‌ها، مراکز پذیرایی، آب‌های گرم، مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و ... سعی می‌کنند تا نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را به شکل مطلوب و با هدف ایمن‌سازی و آرامش جامعه از بابت رعایت موازین بهداشتی به خوبی انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در قالب این طرح تاکنون از 9 هزار اماکن بازدید شده و ماموران بهداشتی موفق شدند با نمونه‌برداری از مواد غذایی که در این اماکن عرضه می‌شود بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی را کشف، توقیف و عوامل آن را به مراجع قضایی معرفی کنند.

پورفرضی عنوان کرد: در این امر بیش از 20 مکان که موارد بهداشتی را رعایت نکرده و برای سلامتی مردم تهدید ایجاد کرده بودند تعطیل شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است.

وی افزود: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای سودجو بخواهند با سلامت مردم و حفظ ایمنی آنها بازی کنند و هر صاحب مغازه و مکانی بخواهد چنین اهدافی را پیگیری کند قطعا با او برخورد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مورد آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه دارو و درمان برای ارائه خدمات در ایام نوروز، افزود: بیش از 20 داروخانه فعال در سطح استان به صورت شبانه‌روزی در این ایام به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد تا پاسخی به نیازهای دارویی آنها داده شود.

پورفرضی فعالیت 15 بیمارستان، 45 درمانگاه دولتی و بخش خصوصی، 6 دندان‌پزشکی شبانه‌روزی و 23 پایگاه بهداشت روستایی را در این ایام برای ارائه خدمات یادآور شد و گفت: در همه این زمینه‌ها تلاش بر حفظ و ارتقای وضعیت مطلوب بهداشتی درمانی و ارائه خدمات مناسب‌تر است.

وی به فعالیت 40 پایگاه خدمات اورژانس در داخل شهر و پایگاه‌های برون‌شهری اشاره کرد و افزود: در 40 پایگاه فوریت‌های پزشکی بیش از 45 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس راه‌اندازی شده و خوشحالیم که امسال سایت هوایی خدمات اورژانس نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: مردم می‌توانند گزارشات خود را از تخلفات بهداشت محیط با شماره تلفن 190 و همچنین تخلفات حوزه دارو و درمان را با شماره تلفن 1490 اطلاع‌رسانی کنند تا برخود جدی با عوامل انجام تخلف به سرانجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار