مدیرکل بهزیستی استان همدان از ثبت 330 ازدواج مددجویان این سازمان در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 17 March 2016

مدیرکل بهزیستی استان همدان از ثبت 330 ازدواج مددجویان این سازمان در سال 94 خبر داد.

به گزارش ایسنا، "اکبر سوری" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با اشاره به مساله طلاق، تصریح کرد: در حال حاضر پرونده حدود دو هزار و 17 مراجعه‌کننده به سازمان بهزیستی که درخواست طلاق دارند در حال بررسی بوده که عمده‌ترین دلایل آنان اعتیاد، خیانت و دخالت اطرافیان است.

وی افزود: از تعداد دو هزار و 17 پرونده، 412 مورد به علت اعتیاد، 94 مورد خیانت، 107 پرونده به علت عدم تسلط به تکنینک‌های مهارت زندگی، 88 مورد عدم مسئولیت‌ پذیری و بیکاری، 54 مورد طلاق عاطفی و 165 مورد دخالت اطرافیان است.

وی با بیان اینکه در کشور از هر پنج ازدواج، یک طلاق رخ می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر سند طلاق در استان بومی شده و زنگ خطری برای ازدواج آسان و موفق است که باید مهارت‌های زندگی در استان بسط و گسترش داده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز محور اصلی فعالیت سازمان ساماندهی امور جوانان را ازدواج، مسکن و اشتغال عنوان و اظهار کرد: اشتغال مهمترین مبحث بوده چراکه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی ازدواج و مسکن داشته باشد.

"علی دشتکی" با تاکید بر اینکه بحث اشتغال باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: اگر مساله اشتغال مرتفع شود، زمینه ازدواج جوانان نیز فراهم خواهد شد همچنین اشتغال جوانان باعث ایجاد روحیه نشاط در عموم مردم می‌شود.

رئیس مجمع خیرین ازدواج شهرستان فامنین نیز گفت: ازدواج سندی برای یک عمر زندگی است.

حجت الاسلام "گودرز سیفی" با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مجمع، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات در سالجاری می توان به برگزاری 11 مجلس ازدواج، فراهم کردن بیش از 300 جهیزیه و کمک جهیزیه، ارائه مشاوره به زوجین و اعزام بیش از 200 زوج به مشهد مقدس اشاره کرد.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته دو مورد طلاق در شهرستان فامنین به ثبت رسید که علت آن‌ها خیانت بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار