رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یك حلقه مار در طبیعت نهاوند رها سازی شد.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 25 April 2016

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یك حلقه مار در طبیعت نهاوند رها سازی شد.

به گزارش ایرنا،محمد كرمعلی گیلانه افزود: فردی كه مدعی بود یك مار سیاه را از منزل خود در روستای مرادآباد گرفته است آنرا تحویل اداره حفاظت محیط زیست نهاوند داد.

وی اضافه كرد: پس از بررسی وضعیت جسمی این مار 110 سانتیمتری توسط عوامل حفاظت محیط زیست و اطمینان از سلامت آن، در دامان طبیعت رها شد.

وی گفت: این مار سیاه از تیره كلوبریده و گونه سوجه آتشی است، رنگ آن سیاه حالتی تهاجمی و رفتاری عصبانی دارد كه با صدای خاص خود گاهی اوقات حمله ور می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه كرد: تغذیه این گونه از خزندگان، جوندگان و پرندگان كوچك و حتی سایر مارها است با این وجود این مار غیرسمی بوده و خطر جدی برای انسان ندارد.

گیلانه با ذكر اینكه سه دسته مار شامل سمی، نیمه سمی و غیر سمی در طبیعت وجود دارد اظهار كرد: تنها دو گونه مار سمی و خطرناك شامل افعی گرزه مار و افعی تكابی در استان همدان یافت می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: علاوه بر این، دو گونه مار نیمه سمی و 17 گونه مار غیر سمی در همدان شناسایی شده است.

وی افزود: مارها با تنظیم جمعیت جانوران زیانكار نقش بسیار مهمی در اقتصاد كشاورزی دارند و با اندك دانشی می توان سمی و غیر سمی را تشخیص داد و از خطرات احتمالی جلوگیری كرد.

وی بیان كرد: مهمترین عاملی كه باعث جلب مارها به مناطق مسكونی می شود بوی مواد غذایی است چرا كه مارها دارای حس بویایی بسیار قوی هستند.

گیلانه تاكید كرد: خداوند هیچ جانوری را بدون دلیل و حكمت نیافریده است بنایراین می طلبد با جانوران مهربان باشیم و به آنها آسیبی وارد نكنیم.

307 گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار