عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران
تابناک سیستان و بلوچستان: احمد وحیدی رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری یک روزه به چابهار از سایت شهرک پتروشیمی مکران بازدید کرد.
کد خبر: ۲۱۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 26 April 2016

احمد وحیدی رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری یک روزه به چابهار از سایت شهرک پتروشیمی مکران بازدید کرد.

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مکران در این بازدید وحیدی ضمن استقبال از فعالیت های صورت گرفته و سرعت پیشرفت امور، توجه به حفظ محیط زیست و نیز اشتغال و توسعه پایدار منطقه را از نکات مهم و حساس در توسعه صنعت پتروشیمی در چابهار دانست. وی همچنین بیان داشت آبادی سواحل مکران لبیک به فرمان رهبر عزیزمان است و با افزایش ظرفیت ژئوپلتیک ایران، زمینه ساز ایجاد و توسعه قدرت در آسیای مرکزی است. وی همچنین سایر مزایای آبادانی سواحل مکران را ایجاد امنیت در منطقه حساس مکران و خدمت به مردم این خطه دانست.

وی افزود ایجاد واحدهای پتروشیمی و ایجاد کانون سوم پتروشیمی در کشور از کارهای خیر بزرگ و مصداق اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گراست و حقا باقیات صالحات است و امید است به زودی با راه اندازی این پتروشیمی ها که می تواند موتور محرک توسعه سواحل مکران باشد، شاهد شکوفایی و تبدیل چابهار به قطب اقتصادی مکران باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری چابهار بازدید نمود و از نزدیک در جریان ساخت مخازن صادراتی محصولات شهرک پتروشیمی مکران قرار گرفت.

در این دیدار که سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، موهبتی معاون استاندار و فرماندار چابهار و نیز تنی چند از مدیران مهندسی سپاه حضور داشتند، محمدرضا موثقی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران به تشریح فعالیت های شهرک پتروشیمی مکران پرداخت و حفظ محیط زیست را دغدغه مدیران این شهرک دانست.

شهرک پتروشیمی مکران، مشتمل بر 18 مجتمع بالادستی و میان دستی پتروشیمی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی می باشد که در اراضی منطقه آزاد چابهار مستقر شده و قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد. چابهار بعد از عسلویه و ماهشهر، قطب سوم پتروشیمی ایران قلمداد می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار