کد خبر: ۲۲۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 14 May 2016

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین پیامدهای برگزاری اجلاس بین‌المللی اقیانوسی ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه جهانی استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: برگزاری اجلاس اتحادیه اقیانوس هند در چابهار یک رویداد بی‌بدیل برای اوج گرفتن و فرصت طلایی برای توسعه استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: کنفرانس آیورا در جهت هم افزایی و تجمیع توان منطقه ای در ظرفی است که همه در آن منافع و منابع مشترک دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید تمام تلاش‌ها را برای تغییر نگاه جهانیان به سیستان و بلوچستان انجام داد که این نیز خود یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس در منطقه آزاد چابهار است.

استاندار بیان کرد: برگزاری موفق اجلاس بین المللی اقیانوسیه نیازمند عزم و همکاری همه جانبه مدیران دستگاه‌ها به همراه مدیران بخش‌های خصوصی است تا پس از تغییر نگاه جهانیان به کشور و استان، راه را برای بودن در مسیر توسعه و حضور سرمایه گذاران فراهم کرد لذا باید بهترین شرایط را برای برگزاری آن فراهم کرد.

هاشمی افزود: مسئولان کشوری علاقه زیادی به توسعه بندر چابهار دارند و همین امر سبب شده تا در شرایط بد تحریم‌ها بندر چابهار به جایگاه فعلی برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان چابهار را پشتوانه چند استان و نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل عنوان کرد و گفت: کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی برای استفاده از بندر چابهار دارند.

اجلاس بین المللی کشورهای حاشیه اقیانوس هند تحت عنوان اجلاس بین المللی اقیانوسیه با حضور بیش از 20 کشور روزهای 30 و 31 اردیبهشت سال جاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار