کد خبر: ۲۳۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 16 May 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در نشست سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری سال 96 با بیان اینکه لازمه توسعه بخش گردشگری ارزان کردن خدمات است، اظهار داشت: مدیران استانی به دنبال مصوب شدن این طرح باشند تا با تسهیل مراحل سرمایه گذاری شاهد رونق بیش از پیش این بخش مهم در استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه ایده سازی سرمایه سازی به دنبال دارد گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع اشتغالزایی و توسعه همواره مورد توجه همگان بوده است بر این اساس می توان با توجه به ظرفیت های فراوان استان در این زمینه با ایده های خلاقانه از این ظرفیت به بهترین نحو بهره برد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد استان تغییر نگاه در بخش های مختلف از جمله هراس زدایی است تا با زودن نگاهها توجه همگان را به استان جلب کنیم.
هاشمی افزود: قابلیت و ظرفیت های خوبی در بخشهای مختلف از جمله گردشگری در سیستان و بلوچستان وجود دارد و ما به دنبال توجه همگان از مردم تا حکومت به استان هستیم و در این راستا مدیران دستگاههای اجرایی تلاش کنند.
وی بر پررنگ دیده شدن بخش نرم افزاری به جای سخت افزاری در بخش گردشگری تاکید کرد و افزود: مردم داری، مهمان نوازی و توسعه روابط با هم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان باید از غربت گردشگری خارج شود در این زمینه می توان در کنار سایر اقدامات با بهره گیری از ظرفیت فضاهای مجازی به معرفی هرچه بهتر و بیشتر جاذبه های دیدنی استان پرداخت.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود برخی گونه ها و آثار منحصر به فرد جانوری و طبیعی در استان گفت: می توان با فعال کردن گردشگری محیط زیستی، راه اندازی سایت های پرورش گونه های خاص و صادرات آنها و معرفی چند جاذبه منحصر به فرد طبیعی نظیر کوه تفتان، گل فشان ها و غیره زمینه توسعه بخش گردشگری منطقه را بیش از پیش فراهم کرد.
هاشمی بر آموزش همه نیروهای مرتبط با بخش گردشگری از جمله پلیس راه، مجتمع های بین راهی و غیره تاکید کرد و افزود: مسئولان این بخش ها باید با آماده کردن طرح نسبت به برپایی کارگاههای آموزشی برای کارکنان اقدام کنند.
وی از مدیران دستگاهای اجرایی خواست هر کدام انتظارات خود در حوزه ملی را به دبیرخانه میراث فرهنگی و گردشگری استان ارائه دهند تا با برپایی جشنواره ها، همایش ها و رقابت های مختلف ورزشی زمینه نقش دهی استان در سطح ملی فراهم شود.
وی افزود: ما به دنبال بذر باشی در سیستان و بلوچستان هستیم تا با رویش نگاهها استان را به بهترین نحو معرفی کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه رسانه و روابط عمومی ها گفت: با توجه به اینکه گردشگری ظرافت در رفتار برای جلب نظر را می طلبد براین اساس رسانه ها باید تمام تلاش خود را در انتشار اخبار مثبت از استان داشته باشند.
هاشمی با بیان اینکه هیچ مکان قابل گردشگری نباید در استان حذف شود گفت: هر فضای زیبایی که می تواند به نوعی گردشگر را به خود جلب کند باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده به تورهای گردشگری که مقصد گردشی آنها سیستان و بلوچستان در سال آینده باشد 30 درصد یارانه از طرف دولت تعلق می گیرد تا امتیازی برای ورود گردشگر به استان باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: برپایی جشنواره اقوام ایرانی همزمان با اجلاس اقیانوسیه(IORA)در اردیبهشت جاری فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی و قابلیت های گردشگری کشور به ویژه در استان است.
مجتبی میرحسینی با بیان اینکه سال 96 سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری کشور معرفی شده اظهار داشت: توجه به بوم گردی، معرفی و برقرار کردن پرواز مسکو-چابهار برای سال آینده در راستای افزایش جذب گردشگر خارجی از جمله برخی برنامه های در دستور کار این نهاد در سسیستان و بلوچستان است.
وی نگرانی از استان به دلیل تبلیغات سوء، ناشناخته بودن ظرفیت های گردشگری، ناکافی بودن امکانات رفاهی و تاسیسات گردشگری، کمبود نیروی انسانی ویژه گردشگری در استان را از جمله برخی مشکلات در حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار