کد خبر: ۲۳۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 20 May 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در فرماندار چابهار برگزار شد، اظهار داشت: دو کشور همسایه «افغانستان و پاکستان» نیازهای زیادی دارند که می توان این نیازها را از طریق استان سیستان و بلوچستان تامین کرد.
وی افزود: واردات نارنگی و برنج از پاکستان باید بصورت قانونمند انجام شود تا ضرری متوجه کسی نشود.
وی با بیان اینکه افغانستان نیاز فراوانی به آرد گندم دارد بیان کرد: با واردات گندم به سیستان و بلوچستان و تبدیل آن به آرد در کارخانجات این استان می توان نیاز افغانستان را تامین کرد.
استاندار گفت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی بیشترین طول جاده های کشور را دارد ولی متاسفانه روستاهای آن از راه مناسب آسفالته بی بهره اند، این استان نیاز جدی و فوری به آسفالت راههای خاکی روستایی، ایجاد آزاد راه، بزرگراه و جاده های ترانزیتی از سوی دولت دارد.
هاشمی توجه به بخش های کشاورزی، شیلات، گردشگری و صادرات و واردات کالا به کشورهای همسایه آبی و خاکی را خواستار شد و افزود: حل مشکلات اشتغال مردم در گرو توجه به این بخش ها است.
وی به ظرفیت بالای پرورش شتر و هزینه اندک نگهداری آن در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با حمایت از فعالیتهای پرورش شتر می توان نیاز گوشتی بازار کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کرد.
اساندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه به اندازه یک برگ کاغذ در زمینه پرورش و نگهداری شتر تاکنون مطالعه نشده است به همین سبب ضروری است دولت برنامه ویژه ای برای پرورش شتر در سیستان و بلوچستان تدوین و اجرایی کند.
وی همچنین بر ایجاد دهکده آی سی تی در این استان تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تالاب بین المللی هامون توان ایجاد بیش از 12 هزار شغل را دارد و این ظرفیت باید مورد توجه دولت برای احیای همیشگی آن وجود داشته باشد.
هاشمی گفت: با رها سازی آب از سوی افغانستان و بارندگی ها تالاب هامون و چاه نیمه آبگیری شده و می تواند در توسعه و اشتغال مناطق شمال سیستان و بلوچستان موثر باشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 مقصد گردشگری ایرانیان تعریف شده است، افزود: مسئولان برای زیرساختهای آن تلاش و کوشش کنند.
معاون اول رئیس جمهوری به همراه سه وزیر دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه به منظور شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار