کد خبر: ۲۳۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 28 May 2016
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان علی خانقائی اظهار داشت: با نصب50 دستگاه سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در بیش از هزار کیلومتر از راههای شریانی استان، سبب کاهش تلفات جاده ای شده است.
وی ادامه داد: فاز نخست استقرار سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور تا پایان مرداد سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان افزود: برخی حوادث در بررسی های صورت گرفته حاکی از سرعت زیاد خودروها در جاده های مواصلاتی استان بوده به طوری که محور زاهدان به زابل با میانگین سرعت 107کیلومتر بر ساعت و محور زاهدان -خاش با میانگین 106کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت غیر مجاز در سال گذشته بودند.
خانقایی بیان کرد: توسعه سیستم دوربین های ثبت سرعت و بهره گیری از سیستم های نصب شده موجود، سبب کاهش سرعت وسایط نقلیه در استان می شود.
وی اظهار داشت: 681 نفر سال گذشته در استان بر اثر حوادث رانندگی فوت شدند که با اقدامات صورت گرفته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12درصد معادل 95 نفر کاهش داشته که از این حیث سیستان و بلوچستان در رتبه نخست کشوری از نظر کاهش تعداد فوت شدگان بر اثر تصادفات جاده ای قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 63 درصد تلفات جاده ای در سال گذشته به دلیل نبستن کمربند ایمنی بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: سالجاری با اقدامات این اداره کل، هماهنگی ارگان های ذیربط و همچنین همکاری شهروندان سالی بدون حادثه در جاده های مواصلاتی داشته باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار