کد خبر: ۲۳۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 29 May 2016
علی اوسط هاشمی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از روند ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه یکی از ضروریت های استان برخورداری از فرودگاه مجهز با امکانات مورد نیاز برای فرود هواپیماهای غول پیکر است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی باند دوم فرودگاه زاهدان خرداد سال گذشته آغاز شد و قرار بود 18 ماه تحویل شود که در طول انجام این طرح سایر نیازهای اجتناب ناپذیر نیز مورد توجه قرار گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این طرح هم اینک 83 درصد پیشرفت فیزیکی و 81 درصد جذب اعتبار را به خود اختصاص داده است که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین طرحهایی که همزمان پرداخت و پیشرفت فیزیکی دارد نام برد.
هاشمی کل اعتبار اولیه باند دوم فرودگاه زاهدان را 490 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح با پیش بینی هایی که شده در نهایت با 500 میلیارد ریال اعتبار به اتمام می رسد.
وی تصریح کرد: کمتر از 20 درصد از عملیات توسعه فرودگاه زاهدان باقی مانده که تا شهریور سالجاری به پایان می رسد.
وی تاکید کرد: بازسازی باند قدیمی فرودگاه زاهدان نیز همزمان با انجام این طرح بزرگ مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: فرودگاه بین المللی زاهدان با راه اندازی باند دوم در ردیف فرودگاه های تهران و تبریز قرار می گیرد به طوری که به عنوان یکی از مهمترین باندهای ملی توانایی بهره گیری در راستای اهداف بین المللی را دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با اضافه شدن فرودگاه چابهار دارای 6 باند فرودگاهی می شود که با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان می تواند در بخش های مختلف اقتصاد ملی و بین المللی تاثیر گذار باشد.
وی هفته گذشته را برای سیستان و بلوچستان بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هم اینک با معطوف شدن هیات های مختلف خارجی به این استان می توان نوید فردایی بسیار متفاوت و روشن را به مردم این استان داد.
وی با اشاره به نشست پنج استاندار کشور در خراسان شمالی گفت: عمده مباحث مطرح شده در این نشست توسعه حمل و نقل با اولویت توسعه راه آهن بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید تاکید بر این شده تا با ایجاد شبکه خوب ریلی، هوایی و دریایی در استان ظرفیتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم در عرصه ملی و منطقه ای جایگاه خود را بدست آوریم.
مدیر کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان نیز گفت: باند قدیمی این فرودگاه به دلیل عرض کم و مقاومت پایین مورد استفاده قرار نمی گرفت به همین دلیل پس از کارشناسی های لازم همین باند براساس استانداردهای جهانی به عنوان باند دوم فرودگاه زاهدان ساخته شود تا هواپیماهای غول پیکر نیز از آن بتوانند استفاده کنند.
حسن اعرابی مقدم با بیان اینکه فرودگاه زاهدان اکنون دارای یک باند است اظهار داشت: هم اینک تنها یک هواپیما می تواند در یک زمان نشست و برخواست کند که با راه اندازی باند دوم سبب بالا رفتن ظرفیت ترافیک، اطمینان بیشتر و افزایش پروازها خواهد شد.
وی بیان کرد: افزایش ایمنی پروازها، افزایش ظریب هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تاخیرات پرواز و ارایه خدمات به پروازهای عبوری از مهمترین ویژگی های توسعه زیر ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار