بایک حمیدیان:
تابناک تهران - فیلم «نیم رخ ها» در حالی در مجموعه هنر و تجربه به نمایش درآمده که کارگردانش دیگر در میان ما نیست. خیلی ها نسبت به اکران این فیلم در مجموعه هنر و تجربه انتقاد دارند و می گویند باید شرایط بهتری برای اکران آن تدارک دیده می شد اما بابک حمیدیان بازیگر این فیلم نظر دیگری دارد.
کد خبر: ۲۳۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 31 May 2016

بابک حمیدیان که در فیلم «نیم رخ ها» ساخته زنده یاد ایرج کریمی نقش یک بیمار سرطانی را ایفا می کند، کار با زنده یاد کریمی را تجربه ای دلچسب می داند و می گوید: «من ایشان را از سال ها پیش می شناختم از زمانی که در فروشگاه پنجره کتاب فروشی می کردم و ایرج هم رفت و و آمد زیادی به آنجا داشت. در آن زمان مصاحبت شرینی بین ما شکل گرفت اما بعدا برای مدتی طولانی همدیگر را ندیدیم. با این حال در زمان همکاری در پروژه «نیم رخ ها» احساس نزدیکی زیادی با ایشان می کردم و همین هم نبودنشان را سخت تر کرد.»

او در مورد انتقادهایی که به اکرا «نیم رخ ها» در مجموعه هنر و تجربه می شود می گوید: «اتفاقا من فکر می کنم فیلم در جایگاه درستی اکران شد و جنس فیلم به نوع اکران می خورد. نظر من این است که اگر خود ایرج هم زنده بود از این موضوع رضایت داشت. در نهایت هم باید توجه کنیم که نوع اکران فیلم در مورد «نیم رخ ها» اهمیتی ندارد و این فیلم در هر قالبی هم به نمایش در بیاید در نهایت اهالی فرهنگ و هنر آن را خواهند دید.»

حمیدیان در مورد سبک فیلم سازی ایرج کریمی می گوید: «فکر می کنم ایرج از ان دسته فیلم سازهایی بود که شعر را تبدیل به فیلم می کنند. قبلا هم چنین کارگردان هایی داشته ایم مانند سهراب شهید ثالث. این شاعرانگی را در کارهای دیگر او مانند باغ های کندلوس هم دیده بودیم و فکر می کنم «نیم رخ ها» شکل تکامل یافته این سبک است.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار