کد خبر: ۲۳۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 01 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: مولفه های اقتصاد مقاومتی با وجود قاچاق کالا در این استان محقق نمی شود.
وی با تاکید بر کاهش جرائم مالیاتی اظهار داشت: موقعیت خاص این استان ایجاب می کند که با در نظر گرفتن قانون از تمام اختیارات و ظرفیت ها برای کاهش جریمه های مالیاتی استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: موضوع جرایم مالیاتی باید بصورت جدی پیگیری و برای همیشه در این استان حل شود.
رئیس شورای گفت و گوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور حل این مشکل باید بصورت مکرر هر 15 روز یک نشست برگزار شود.
هاشمی با اشاره به نقش دادن مردم در اقتصاد مقاومتی افزود: از آنجایی که مردم نقش محوری در اقتصاد مقاومتی دارند باید توان مردمی در این استان نیز فعال شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت اقتصاد مقاومتی در بازه زمانی کوتاهی به ثمر نشیند همانگونه که نباید از برجام این انتظار را داشت.
هاشمی خاطر نشان کرد: برجام توانست روابط 37 ساله ایران را با جهان بهتر کند و نتایج مثبت آن نیز در آینده مشخص می شود.
وی بیان کرد: گرچه دولت توانست موفقیت های زیادی در عرصه جهانی کسب کند اما برخی حرکت ها همچون حمله به سفارت عربستان در تهران که یا به صورت عمد و یا از روی جهل صورت گرفت سبب خسارت برای ایران اسلامی شد.
رئیس شورای گفت و گوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملکرد دولت یازدهم در این استان مطلوب بوده و هیچ یک از طرحهای بزرگ صنعتی آن از رونق خود نیفتاده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بهبود روابط با پاکستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در رساندن مبادلات ایران و پاکستان به پنج میلیارد دلار می تواند نقش مهمی داشته باشد و باید برای محقق شدن این هدف بصورت جدی اقدام و راه را هموار کرد.
هاشمی افزود: نباید اجازه داد تا قرارداد سه جانبه ایران، افغانستان و هند سبب مکدر شدن خاطر پاکستان شود و نیز سفیر ایران در این کشور باید زمینه بهبود روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم کند.
**استفاده از ظرفیت اقیانوس هند
رئیس شورای گفت و گوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقیانوس هند یک فرصت بی نظیر برای استان محسوب می شود که باید بنحو شایسته ای از آن استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک دبیرخانه دائمی اجلاس آیورا در چابهار مستقر شده است که این امر نیز فرصتی دیگر برای کشور محسوب می شود.
هاشمی افزود: بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون نفر در حاشیه اقیانوس هند در حال زندگی هستند.
**افزایش تخلیه و بارگیری در چابهار تا 8.5 میلیون تن
وی ادامه داد: مقرر شده است تا آذر سالجاری ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار به 8.5 میلیون تن ارتقا یابد که در صورت محقق نشدن این امر در آذر به طور حتم در بهمن سالجاری این امر رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: ظرفیت این بندر از سال 62 تاکنون تنها 2.5 میلیون تن بوده است.
*افزایش پایانه های مرزی رسمی در سیستان و بلوچستان
رئیس شورای گفت و گوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان گفت: پایانه های مرزی این استان به زودی از 2 به چهار پایانه ارتقا خواهد یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دریچه های مرزی در صورتی که برای قاچاق کالای سنگین مورد استفاده قرار گیرد بسته خواهد شد.
**منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ، معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: جانمایی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میرجاوه با سیستم GPS انجام شده است.
عبدالحکیم ریگی میرجاوه ادامه داد: اما به دلیل قرار گرفتن این منطقه در محدوده بحرانی آب و هوا مشکلاتی برای راه اندازی آن ایجاد شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز بررسی موضوع را خواستار و بر پیگیری تا حصول نتیجه تاکید کرد.
**گواهی GMP
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فرایند آزمایش محصولات وارداتی از کشورهای مجاور سبب افزایش قیمت کالا و زمانبر شدن تحویل آن می شود.
وی بیان کرد: برای تسریع کار باید گواهی GMP در کشور مبدا صادر و وزارت بهداشت نیز به آن استناد کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار