کد خبر: ۲۴۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 04 June 2016
ه گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر«محمد رضا قادری» با بیان این‌که حجم قابل توجهی از کشتی‌ها از محدوده اقیانوس هند رفت و آمد می‌کنند، افزود: با این حجم رفت و آمد تعداد کمی منطقه مخصوص محیط‌زیستی(Special Aria) داریم که از جمله آن‌ها منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان است.

وی افزود: سالانه 150 هزار تانکر از این منطقه عبور می‌کند که باید همه این شناورها دارای استانداردهای دریایی باشند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر گفت: براساس مطالعاتی که اتحادیه اروپا در سال 2013 انجام داده hsj میزان گازهای گلخانه‌ای که از کشتی‌ها منتشر می‌شود سه درصد است که برنامه‌هایی برای کاهش این میزان در Imo تدوین شده است.

وی در تشریح این برنامه ها گفت: از جمله این اقدامات مشخص شدن میزان سوخت شناورها هر کشور و گزارش به سازمان جهانی دریانوردی، استفاده از سوخت‌های گازی ال‌پی‌جی به جای سوخت‌های فسیلی و در نهایت طراحی مناسب شناورها برای استفاده از سوخت کمتر است.

دکتر قادری خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در حوزه بالتیک سوخت یک دهم درصد سولفور برای شناورها استفاده می‌شود و هر کشتی که بخواهد وارد این محدوده شود یا باید سوخت خود را تغییر دهد یا از پالایشگاه‌هایی که شرکت استاد اویل در آنجا تعبیه کرده سوخت دریافت کند. ما امیدواریم این روال را در کشورهای اقیانوس هند هم داشته باشیم.

مدیرکل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر به اجلاس اظهار امیدواریم تأسیس بنادر سبز در دستور کار کشورهای عضو آیورا باشد و در بیانیه پایانی اجلاس هم مورد تاکید قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار